Článek
Narozdíl od sprintu, kde hned v úvodní zatáčce skončil závod pro trojici jezdců, byli piloti v úvodu Velké ceny opatrní a průjezd zvládli bez kontaktu se soupeři. Leclerc na měkké směsi pneumatik začal útočit hned od startu. V první zatáčce předjel Norrise a chvíli se pokoušel ohrozit i vedoucího Verstappena. Ten ale ukázal svou sílu a suverénně držel vedení.
Po zbytek závodu udržoval své vedení s pohodlným náskokem a dojel si pro páté sezonní vítězství.
„Když se podíváte na porovnání mé a Landovi rychlosti, uvidíte, že jsme na tom byli podobně. Rozdílem bylo, že jsem si v prvním stintu dokázal vybudovat náskok a pak jsem snáz udržoval životnost pneumatik. Celkově to byl skvělý víkend,“ hodnotil v cíli závod Verstappen, který stáhl náskok Piastriho v pořadí jezdců na 40 bodů.
„Určitě cítím šanci na celkové vítězství. Musíme ale doručovat takové závodní víkendy, jako byl tento. Pak je pátý titul určitě ve hře,“ přiznal úřadující mistr světa.
Za ním se ale urputně bojovalo o další pódiová umístění. Norris Leclerca zpět předjel ve 21. kole. Monačan se srdnatě bránil na výrazně ojetých měkkých pneumatikách. O kolo později už zamířil k mechanikům a přezul na střední směs. Před Norrise se opět dostal Britovou zastávkou v boxech.
Pilot McLarenu na měkké směsi se ale nechtěl smířit se třetím místem a pět kol před koncem se mu podařilo dostat zpět na pozici, z níž startoval.
„Dnes to bylo těžké. Musel jsem podstoupit několik velmi náročných soubojů s Charlesem. Očekával jsem, že druhý stint bude jednodušší, ale Charles jel skvěle a zařídil zábavný závod. Nakonec se ukázalo, že jsme zvolili správnou strategii a mám velkou radost, že se mi podařilo vrátit na druhé místo,“ ocenil svého soupeře Norris.
Radost měl i třetí Leclerc, který na této trati minulý rok zaznamenal své dosud poslední vítězství ve Velké ceně F1.
„Trochu mě vyděsilo, když jsem zjistil, že jsem na startu skoro jediný na měkké směsi, ale věřil jsem naší strategii. Z návratu na pódium mám radost. Zvlášť poté, co jsme měli náročnou druhou část probíhající sezony,“ vzpomínal Leclerc.
Po startu se o dvě pozice propadl za Piastriho a Hamiltona Russell, ale udržel se v dosahu lídra šampionátu. Naopak Hamilton se Piastrimu vzdaloval a spíš se blížil k útoku na Norrise a Leclerca v boji o první stupně od přestupu do Ferrari. V závěru závodu ale už bylo jasné, že se útok na třetí pozici konat nebude. Brit si dojel pro čtvrté místo a udržel za sebou lídra šampionátu.
Carlos Sainz is OUT after making contact with Kimi Antonelli! 💥
— Formula 1 (@F1) October 19, 2025
Here's what happened... 👇#F1 #USGP pic.twitter.com/OIIUH031CO
Přes veškerou opatrnost nedokázali do cíle dojet všichni piloti. V sedmém kole se totiž srazil Sainz s Antonellim. Pilot Williamsu na mladého Itala útočil, ale špatně situaci odhadl a zezadu Antonelliho naboural. Pro Španěla, jenž se umístil třetí v sobotním sprintu tak závod skončil. Antonelli sice mohl pokračovat, ale dostal se mimo trať a propadl se na 18. místo.
Sainz za způsobení kolize dostal po skončení závodu od komisařů trest ztráty pěti pozic na startu příští Velké ceny Mexika a dva trestné body na superlicenci. Aktuálně má čtyři.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.
| Velká Cena USA, závod mistrovství světa vozů F1 v Austinu: | ||||
|---|---|---|---|---|
| Pořadí | Jméno | Nár. / Tým | Čas | Startovní pozice |
| 1. | Verstappen | Niz. / Red Bull | 1:34:00,161 | 1 |
| 2. | Norris | Brit. / McLaren | -7,959 | 2 |
| 3. | Leclerc | Mon. / Ferrari | -15,373 | 3 |
| 4. | Hamilton | Brit. / Ferrari | -28,536 | 5 |
| 5. | Piastri | Austr. / McLaren | -29,678 | 6 |
| 6. | Russell | Brit. / Mercedes | -33,456 | 4 |
| 7. | Cunoda | Jap. / Red Bull | -52,714 | 13 |
| 8. | Hülkenberg | Něm. / Sauber | -57,249 | 11 |
| 9. | Bearman | Brit. / Haas | -64,722 | 8 |
| 10. | Alonso | Šp. / Aston Martin | -70,001 | 10 |
| 11. | Lawson | N. Zél. / Racing Bulls | -73,209 | 12 |
| 12. | Stroll | Kan. / Aston Martin | -74,778 | 19 |
| 13. | Antonelli | It. / Mercedes | -75,746 | 7 |
| 14. | Albon | Thaj. / Williams | -80,000 | 18 |
| 15. | Ocon | Fr. / Haas | -83,043 | 17 |
| 16. | Hadjar | Fr. / Racing Bulls | -92,807 | 20 |
| 17. | Colapinto | Arg. / Alpine | -1 kolo | 15 |
| 18. | Gasly | Fr. / Alpine | -1 kolo | 14 |
| 19. | Bortoleto | Br. / Sauber | -1 kolo | 16 |
| DNF | Sainz | Šp. / Williams | DNF | 9 |
| Průběžné pořadí MS (po 19 z 24 závodů): |
|---|
| 1. Piastri 346 |
| 2. Norris 332 |
| 3. Verstappen 306 |
| 4. Russell 252 |
| 5. Leclerc 192 |
| 6. Hamilton 142 |
| 7. Antonelli 89 |
| 8. Albon 73 |
| 9. Hülkenberg 41 |
| 10. Hadjar 39 |
| 11. Sainz 38 |
| 12. Alonso 37 |
| 13. Stroll 32 |
| 14. Lawson 30 |
| 15. Ocon 28 |
| 16. Cunoda 28 |
| 17. Gasly 20 |
| 18. Bearman 20 |
| 19. Bortoleto 18 |
| Pohár konstruktérů: |
| 1. McLaren 678 |
| 2. Mercedes 341 |
| 3. Ferrari 334 |
| 4. Red Bull 331 |
| 5. Williams 111 |
| 6. Racing Bulls 72 |
| 7. Aston Martin 69 |
| 8. Sauber 59 |
| 9. Haas 48 |
| 10. Alpine 20 |











