Rubriky:

FIFA 10

FIFA 10 na konzole: Představení

25. září 2009 08:02

FIFA 10 se objeví na mnoha platformách, každá z nich bude mít své přednosti, ale nejpokročilejší verzí bude tzv. „nextgen“, tedy pro PS3 a Xbox 360. V novém seriálu vám představíme její největší přednosti.

 

FIFA 10 Team

FIFA 10 vyjde 2. října 2009 na PC, PLAYSTATION 3, Xbox 360, Nintendo Wii, PlayStation 2, Nintendo DS , PSP a mobilních telefonech. Každá z verzí bude odlišná, je jasné, že výkon mobilního telefonu nebo PSP nemůže konkurovat moderním počítačům a posledním verzím herních konzolí. Naopak pohybový ovladač pro Wii umožní hru zpracovat úplně jinak. Co nabídne nextgen verze, která bude technologicky nejvyspělejší?

Modernizovaná FIFA 10 se může pochlubit doladěnými prvky herního systému, zejména co se týče reakcí a inteligence fotbalistů plus kompletně přepracovaným Manažerským módem. FIFA 10 tak představuje novou úroveň autenticity, která se stává všeobecným měřítkem inovace a hratelnosti a posouvá ji na pozici momentálně nejdokonalejší fotbalové simulace.

Základní prvky herního systému na hřišti byly dále zdokonaleny tak, aby FIFA 10 maximálně reflektovala skutečnou podobu fotbalu. Jde zejména o propracovanější ovládání míče a fyzikální interakci mezi fotbalisty. Kromě toho se nyní hráči pohybují a chovají realističtěji a lépe si hledají pozice. Při útočné činnosti efektivněji analyzují své okolí, kličkují ve snaze nevystavit se do ofsajdu, přirozeně si vytvářejí prostory pro přihrávky a využívají širšího spektra ofenzivních variant.

V obraně pak nové koncepty (jako je prioritní volba postavení), umožňují obráncům lépe hledat řešení různých situací. Spoluhráčem opuštěný post je tak vždy potencionálně pokrytý. Přibylo také určování směru skluzu nebo nátlakové bránění. Z bránění se tak ve FIFA 10 stává skutečná taktická disciplína, ale hráči rovněž dovedou logičtěji a aktivněji uklidit míč do bezpečí. (Rozuměj zakopnout na tribunu.)

Tři z inovací FIFA 10 byly vyvinuty za účelem změny ovládání postav fotbalistů. Vůbec první skutečný systém driblování s míčem v rozsahu 360° dává hráčům možnost lépe kontrolovat míč a lépe tak nacházet volné prostory mezi obránci, což dříve až tak docela nefungovalo. S podporou zbrusu nové technologie animací mohou nyní šikovní dribléři přejít přes obránce s využitím vysoce citlivého bočního vedení míče. Inovativní koncept s názvem Freedom in Physical Play (Volnost ve fyzické hře) umožňuje hráčům driblovat do větší šířky a nové sdílení kolizí produkuje souboje o míč mezi útočníkem a obráncem, které jsou variabilnější, propracovanější a méně předvídatelné. Prostě a jednoduše: čeká vás ten nejlepší fotbal!

Zdokonalené pokračování široce populárního Manažerského módu pak obsahuje více než 50 zásadních vylepšení, zahrnujících nový realismus zápasů, věrohodnější hráčské přestupy, prováděné na základě většího počtu rozhodovacích kritérií a křivku výkonnostního růstu fotbalistů, která lépe odpovídá skutečnosti. Přeci jen ne každý je jako Ryan Giggs, jenž má stabilní výkonnost již téměř 20 let!

V následujících dnech si rozebereme jednotlivé přednosti verze nextgen a necháme promluvit samotné vývojáře.

FIFA 10 vyjde 2. října 2009 na PC, PLAYSTATION®3, Xbox 360™, Nintendo Wii™, PlayStation®2, Nintendo DS™, PSP® (PlayStation®Portable) a mobilních telefonech. Originální verze bude obsahovat český dabing v podání Jaromíra Bosáka a Petra Svěceného!

Zrušit


Časová osa: FIFA 10

Filtr článků - FIFA 10