Článek
Zatímco každého hráče v poli můžete při běžném zápase hry FIFA 10 ovládat, běhat s ním, přihrávat a střílet, s brankáři by to bylo mnohem složitější a autoři nás této povinnosti naštěstí zbavili. To ovšem klade mnohem vyšší nároky na umělou inteligenci a nebudeme si nalhávat, že brankáři ve verzích z minulých let byli vždy bezchybní. To po nich nakonec nevyžadujeme ani nyní, ale jejich chování by se mělo výrazně přiblížit tomu, co je k vidění na skutečných stadiónech.
Propracovanější inteligence brankářů nabídne početná vylepšení. Brankáři nyní reagují mnohem aktivněji a s lepším odhadem vybíhají k volnému míči, čímž se tato brankářská činnost stává velmi efektivní.
Nová technologie návaznosti animací pak slibuje realistické vyhledávání ideální pozice a řešení situací, jež vyúsťují v širší škálu zákroků. Brankáře, kteří by nedělali chyby a nepouštěli góly, bychom ani nechtěli, na realističtěji se pohybující a chytající gólmany se však hodně těšíme!
FIFA 10 vyjde 2. října 2009 na PC, PLAYSTATION®3, Xbox 360™, Nintendo Wii™, PlayStation®2, Nintendo DS™, PSP® (PlayStation®Portable) a mobilních telefonech. Originální verze bude obsahovat český dabing v podání Jaromíra Bosáka a Petra Svěceného! |