Hlavní obsah

Hlas lidu, hlas boží! II

Santiago Jaramillo, producent herního systému pro PS3 a Xbox 360, nám včera ve svém blogu ukázal (prosím link na 20090929C Hlas lidu, hlas boží), jak moc důležitá je pro autory odezva herní komunity. Dneska se dozvíme, které konkrétní změny byly provedeny u FIFA 10.

Foto: FIFA 10 Team

Nechcete, aby „přímák“ rozehrával Ronaldinho? I díky naslouchání komunitě to můžete nyní změnit.

Článek

„Vedle inovací a dalšího ladění hry se jedním z našich hlavních úkolů pro FIFA 10 stalo zpracování reakcí a ohlasů komunity. Nikdy nebudeme schopni zabývat se v daném roce všemi problémy, ale myslím, že jsme snahu o odstranění několika nejpalčivějších míst vzali za správný konec.

Jedna z těchto frustrujících věcí, o níž jsem se chtěl ujistit, že ji letos budeme řešit, je jednoduchost, s jakou je ve FIFA 09 možné poslat kolmou přihrávku na rychlého útočníka do situace jeden na jednoho proti brankáři. Mnoho lidí si na fórech stěžovalo, že záložní řada poté není nucena vůbec kombinovat a týmy se silnými a rychlými útočníky tak získávají neúměrnou výhodu. Díky tomu se také staly onlinové zápasy poměrně jednostrannými, protože jak se zdá, účinná obrana proti těmto kolmicím prakticky neexistuje. Já sám jsem Jihoameričan, takže kombinaci zálohy mám doslova v krvi! Pamatujete si na Carlose Valderramu? Jak ten mi chybí…

U vývoje FIFA 10 jsme strávili značnou část času řešením podobných problémů s cílem udělat hru maximálně vyváženou. V tomto konkrétním případě jsme provedli následující vylepšení: vyladění logiky pokrývání protihráčů, lepší výběr pozice ze strany obránců a jejich efektivnější zasahování proti kolmým přihrávkám vzduchem; ještě o trochu jsme zpomalili rychlost driblujících hráčů, když se dotýkají míče tak, aby je rychlí obránci byli schopni častěji dostihnout (dává to smysl, jelikož nemůžete běžet stejně rychle při sprintu a při soustavném driblování!); vylepšili jsme také výběr pozice u brankářů a jejich vybíhání proti útočníkům ke zmenšení střeleckého úhlu.

Existuje mnoho příkladů, jako je tento, který ilustruje váhu, jakou jsme letos při vývoji FIFA 10 přikládali využití ohlasů komunity. Jak jsem již řekl, není to jen o opravování chyb a zneužitelných prvků. Je to také o vycházení vstříc požadavkům hráčů. Prošli jsme obrovské množství příspěvků na fórech a řada proseb o implementaci toho či onoho bude ve FIFA 10 splněna. Snad nejjasnějším příkladem je letošní přidání Tréninkového režimu. Pomocí tlačítek Back/Select si v módu 1 na 1 v tréninkové aréně budete moci vyvolat nabídku s výběrem cvičného zápasu nebo nácviku standardních situací, stejně jako počet hráčů, který chcete na hrací ploše mít. Chtěli jste to, máte to mít!

Chci vám závěrem dát ještě stručný nástin toho, jaké další prvky na základě ohlasů komunity ve FIFA 10 přibyly:

  • Možnost změnit exekutora standardní situace
  • Možnost pohnout zdí
  • Nemožnost vstřelit gól hned z výkopu
  • Nižší frekvence ofsajdů a vylepšená logika využití poskytnuté výhody
  • Rychlé rozehrávání volných kopů
  • Méně prostřihových scén, nahrazených reakcemi hráčů na danou situaci
  • „Superdlouhé“ auty – hráči jako Rory Delap mohou vhodit míč přímo do šestnáctky i ze značné vzdálenosti
  • Nová logika vyhýbání se míči, díky níž se spoluhráči a rozhodčí snaží uhnout z dráhy přihrávek a střel
  • A mnoho dalších!

Doufám, že se u hraní FIFA 10 budete bavit stejně dobře, jako jsem se já bavil u jejího vývoje. Těším se na vaše příspěvky a ohlasy na fórech – sem s nimi!“

Santiago Jaramillo Producent herního systému FIFA10 – Xbox 360, PS3

FIFA 10 vyjde již 2. října 2009 na PC, PLAYSTATION®3, Xbox 360™, Nintendo Wii™, PlayStation®2, Nintendo DS™, PSP® (PlayStation®Portable) a mobilních telefonech. Originální verze bude obsahovat český dabing v podání Jaromíra Bosáka a Petra Svěceného!

Reklama