Rubriky:

FIFA 10

Inovace herního systému FIFA 10 PC

3. října 2009 08:39

FIFA prochází každým rokem velkým vývojem a autoři pečlivě implementují vlastní vylepšení i reagují na požadavky fanoušků. O vylepšeních PC verze se nám rozpovídal vedoucí producent hry Luke Didd. Vítejte u jeho první části.

 

FIFA 10 Team

„V průběhu vývoje FIFA 10 pro PC jsem tvrdil, že naším prioritním úkolem je herní engine a snaha vyprodukovat hru, která by bavila. Současně jsem však říkal, že FIFA 10 pro PC nebude patřit do kategorie next-gen, nýbrž stále current-gen, ovšem s tím, že některé z nejlepších prvků z konzolových verzí se budeme snažit přenést do „písíčkové“ a vydat se v jejím rámci vlastním směrem.

K vývoji enginu pro PC jsme přistoupili se dvěma hlavními cíli – inovovat průběh a funkce herního systému a modernizovat jeho jádro. V tomto blogu se budu zabývat radikální novinkou v pohybu hráčů.

Inovace herního systému

Letos jsme skutečně chtěli změnit způsob, jakým jste FIFA 10 na PC dosud hráli. Proto bylo nutné změnit principy ovládání hry a také umělé inteligence řídící vaše soupeře. S tímto plánem jsme při pohledu na engine identifikovali 5 hlavních změn.

Ze všeho nejdříve však musím s potěšením oznámit implementací driblování a bránění v kompletním rozsahu 360°!

Driblování v rozsahu 360⁰

Ti z vás, kdo hráli FIFA 09, moc dobře vědí, že hráči se mohli pohybovat jen 8 směry. Efektivně se tak mohli vydat jen nahoru, dolů, doleva a doprava a po diagonálách. Pro většinu hráčů to pak znamenalo poněkud frustrující a nerealistický zážitek. Díky driblování v rozsahu 360⁰ máte nyní naprostou volnost v pohybu v každém směru a prakticky se tak činit bez jakéhokoli omezení. Je to vůbec poprvé, kdy něco takového fotbalový simulátor nabízí a vy můžete očekávat celkově mnohem plynulejší průběh hry. S určitou dávkou tréninku pak začnete obcházet soupeře tak jako ještě nikdy předtím.

A není to jen samotné vedení míče, které z toho bude těžit, ale také přihrávky budou nyní výrazně realističtější a lépe kontrolovatelné. V zásadě zjistíte, že nyní lze poslat přihrávku i tam, kde to dříve nebylo možné, protože zamířit lze do jakéhokoli místa hřiště.

Bránění v rozsahu 360⁰

Podobně jako v případě driblování vám i bránění v rozsahu 360° poskytuje hlavně volnost v pohybu. Vaše skluzy tak budou přesnější (můžete určit přesný úhel, pod jakým do zákroku půjdete), dočkáte se více soubojů rameno na rameno (preciznější pohyb umožňuje těsnější interakci hráčů) a získáte schopnost efektivněji stíhat a presovat soupeře.“

Zdraví Luke

Tolik producent Luke Didd. Nutno dodat, že Driblování v rozsahu 360⁰ „skórovalo“ i u odborné kritiky, o čemž jsme vás informovali zde. Příště nám Luke řekne něco o týmových stylech.

Luke Didd je vedoucí producent/hlavní producent FIFA 10 pro PSP, PS2 a PC. Je zodpovědný za vizuální podobu a kvalitu FIFA 10. Zabývá se dohledem nad tím, aby vše splnilo stanovené kvalitativní cíle. Dříve působil jako vedoucí producent série Championship Manager a vedoucí producent projektu Total Club Manager. Miluje fotbal v aktivní i pasivní formě a je vášnivý fanoušek Chelsea.

FIFA 10 je již v prodeji. Nejlepší fotbalový simulátor je dostupný na PC, PLAYSTATION®3, Xbox 360™, Nintendo Wii™, PlayStation®2, Nintendo DS™, PSP® (PlayStation®Portable) a mobilních telefonech. Originální verze pro PC, PS3 a X360 obsahuje český dabing v podání Jaromíra Bosáka a Petra Svěceného!

Zrušit


Časová osa: FIFA 10

Filtr článků - FIFA 10