Článek
Renault v Německu odstranil ze svých vozů kontroverzní komponenty poté, co sice prošel technickou přejímkou, ale FIA podala proti použití tlumičů protest a francouzská stáj z obavy před možnou diskvalifikací tlumiče na monoposty raději nenamontovala. Nyní je jasné, že protest federace přijde na pořad dne až v září a vedení týmu bylo přímo z federace ubezpečeno, že se nemusí obávat retrospektivního postihu.
Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella neměli o víkendu bez tlumícího zařízení šanci konkurovat pilotům Ferrari, kteří jsou jejich hlavními rivaly v letošní sezóně. Systém, který pomocí závažové hmoty tlumí vibrace kol a tím přispívá k lepší stabilitě vozu, používají jezdci dalších šesti týmů. Ti jej však mají pouze jako doplňkovou součást a v Německu tolik neutrpěli, zatímco Renault na tlumičích staví.
Alonso zůstává klidný
Zůstává otázkou, na kolik je systém tlumení skutečně účinný. Podle některých expertů díky němu získává Renault až tři desetiny sekundy na kolo, objevují se ale i hlasy, podle nichž jde jen o čistě psychologickou záležitost.
Renault se na Hockenheimringu potýkal také se špatnou kvalitou pneumatik Michelin, které bez tlumení odcházely takřka před očima. I to by ale mělo být tento víkend vyřešeno. "Pneumatiky pro Maďarsko se výrazně liší od těch, které jsme používali na Hockenheimu. Michelin reagoval velmi pružně a nevidím důvod, proč bychom neměli odjet další z vítězných závodů," nechal se podle BBC slyšet úřadující mistr světa Fernando Alonso.
Španělský mladík po výborném vstupu do sezóny začal ztrácet, ve třech posledních Velkých cenách musel přihlížet triumfálním oslavám Michaela Schumachera a jeho náskok v čele pořadí MS se snížil na 11 bodů. V Poháru konstruktérů vede Renault před Ferrari už jen o 10 bodů. Do konce světového šampionátu zbývá šest závodů.