Hlavní obsah

Schumacher vyhrál VC Itálie a ohlásil odchod

MONZA

Velkou cenu Itálie vozů formule 1 vyhrál Michael Schumacher s vozem Ferrari a díky technické závadě úřadujícího šampiona Fernanda Alonsa ze Španělska snížil náskok pilota Renaultu v čele průběžného pořadí na pouhé dva body. Druhý v Monze dojel Fin Kimi Räikkönen v mclarenu a na stupně vítězů se poprvé v kariéře probojoval i polský pilot Robert Kubica ze stáje BMW.

Článek

Nejúspěšnější pilot historie formule jedna Michael Schumacher zároveň po vítězství oznámil, že po sezóně ukončí kariéru. Ve Ferrari ho nahradí Fin Räikkönen a od příštího roku vytvoří dvojici s Felipem Massou. Sedmatřicetiletého Schuamchera tak v kariéře čekají už jen tři závody, rozloučit by se měl ve své jubilejní 250. Grand Prix 22. října v Brazílii.

"Už brzy bude můj život patřit jen rodině. Ale teď mi ještě mimořádně záleží na mistrovství světa," uvedl v oficiálním prohlášení Schuamcher, jenž dnes dosáhl své 90. výhry v kariéře. Z důležitých rekordů mu unikl pouze ten v počtu startů, Ricarda Patreseho s 256 závody MS už nedožene.

Alonsovi se lepila smůla na paty

K vítězství v Monze mířil Schumacher před 80 000 nadšených tifosi  poměrně záhy. Už při první zastávce v boxech se dostal před Räikkönena, s kterým v sobotu prohrál boj o pole position jen o dvě tisíciny. "Soustředím se na poslední tři závody a doufám, že zakončím rok titulem. Je teď nadosah," řekl šťastný Schumacher v jedné z prvních reakcí po závodě.

Zato Alonsovi se v Monze lepila na paty smůla. Mistr světa nejprve nemohl kvůli prasklé pneumatice absolvovat celou finálovou část sobotní kvalifikace, navíc byl dodatečně odsunut z páté na desátou startovní pozici za to, že údajně neúmyslně brzdil při rychlém kole Massu. Alonsa rozhodnutí komisařů po protestu Ferrari velmi rozhořčilo, soupeř od něj nebyl prý blíž než sto metrů. "Nepovažuji už formuli 1 za sport. Jestli tohle mělo být nějaké neúmyslné blokování, máme tu velký problém. Jak teď bude možné jezdit v budoucnu kvalifikaci?" rozčílil se před závodem.

V něm pak dopil kalich hořkosti do dna, třebaže už při startu předjel čtyři jezdce. Po stíhací jízdě ale těsně před koncem závodu musel odstavit kouřící vůz nedlouho poté, co se při precizní druhé zastávce v boxech posunul o dvě pozice vpřed na třetí místo.

Velká Cena Itálie 2006:
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:14:51,975 hod. (prům. rychlost: 245,814 km/h), 2. Räikkönen (Fin./McLaren) -8,046, 3. Kubica (Pol./BMW) -26,414, 4. Fisichella (It./Renault) -32,045, 5. Button (Brit./Honda) -32,685, 6. Barrichello (Braz./Honda) -42,409, 7. Trulli (It./Toyota) -44,662, 8. Heidfeld (Něm./BMW) -45,309, 9. Massa (Braz./Ferrari) -45,955, 10. Webber (Austr./Williams) -1:12,602.
Průběžné pořadí (po 15 z 18 závodů):
1. Alonso (Šp./Renault) 108 b., 2. M. Schumacher 106, 3. Massa 62, 4. Fisichella 57, 5. Räikkönen 57, 6. Button 40, 7. Montoya (Kol./McLaren) 26, 8. Barrichello 25, 9. Heidfeld 20, 10. R. Schumacher (Něm./Toyota) 18.
Pohár konstruktérů:
1. Ferrari 168, 2. Renault 165, 3. McLaren-Mercedes 97, 4. Honda 65, 5. BMW 33, 6. Toyota 30, 7. Red Bull 16, 8. Williams 10, 9. Toro Rosso 1.

Reklama

Související témata: