Článek
Přesně za týden v Austrálii odstartuje tréninky sedmdesátý ročník světového šampionátu formule 1. Týmy se už vrátily z předsezonního testování ve Španělsku a vylaďují své monoposty na první závod. Nejhůře je na tom Williams, který nestačil včas připravit svůj nový vůz.
Ten na testy dorazil s několikadenním zpožděním. Navíc tým neměl k dispozici ani potřebné náhradní díly, takže jezdci s opotřebovanými součástkami, nemohli jezdit tolik kol, kolik by chtěli. „Je to ostuda,“ prohlásila zastupující šéfka stáje Claire Williamsová. Všichni z týmu se shodli, že nejsou připraveni a úvodní závod mistrovství budou pojímat jako testy.
Mercedes introduced new aero components in the pursuit of extra performance - https://t.co/MkECrnPtpL pic.twitter.com/HlCbCEmyy8
— F1 Live (@F1Live_org) 27. února 2019
Když bylo ale jejich auto během předsezonního testování ještě funkční, snažil se tým stejně jako ostatní nasbírat cenná data o proudění vzduchu. Na svůj monopost namontoval tzv. aerodynamická hrabla, pomocí kterých se zjišťuje obtékání vzduchu určitých částí vozu. Tato mřížová konstrukce opatřená čidly tak může být upevněna vpředu, vzadu, nebo na bocích.
Ενδιαφέρον aero rake από τη Renault. #F1 pic.twitter.com/k7JYxVrl1u
— TotalRacing.gr Live (@TotalRacingLive) 27. února 2019
Každý tým přišel s různě velkou konstrukcí. Zatímco Williams měl jednu z nejmohutnějších a tudíž nejviditelnějších, Renault zvolil zcela jinou a menší variantu. Další možností, jak zjistit o proudění vzduchu co nejvíce, je použít vizualizační nátěr flow-vis. Auto je tak polito svítícím zeleným olejem. To vyzkoušely týmy Racing Point, Toro Rosso, nebo Alfa Romeo.
Racing Point running lots of flow vis paint on the car today. Stroll having a steady day so far - he's in P6 with a 1:20.761. #F1 #F1Testing Image: @octanephotos pic.twitter.com/KhGpoY6ynN— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) Febr... via 24liveblog https://t.co/ia1y95BJMJ
— FormulaSpy.com (@formulaspy) 19. února 2019