Hlavní obsah

Alonso bude hubnout. Kvůli KERS

Ačkoliv jsou pravidla 2011 pro KERS nastavena příznivěji než v minulosti, jezdcům se vyplatí ubrat na váze, aby měli snazší práci s nastavením vozu. To si uvědomuje i španělský pilot Fernando Alonso...

Foto: Francois Lenoir, Reuters

Fernando Alonso bude hubnout.

Článek

Systém na rekuperaci kinetické energie znamená hmotnost navíc, s kterou nelze v rámci vozu hýbat. Jezdcům tak zbývá méně závaží, kterými tým dorovnává hmotnost vozu na povinnou minimální hodnotu. Ta jsou zároveň využívána k dosažení optimálního vyvážení.

Pravidla pro rok 2011 navyšují povinnou minimální hmotnost vozu na 640 kilogramů, což je o 35 kilogramů víc než v roce 2009, kdy se KERS používaly ve formuli 1 naposledy. Navíc je pravidly zafixováno rozložení hmotnosti vozů v poměru 46:54 mezi přední a zadní nápravou. Přesto všechno někteří jezdci hledají úspory i u sebe.

"Fanoušci by se měli připravit na to, že budu hubenější," řekl Fernando Alonso. "S návratem KERS se každé shozené kilo dá použít jako závaží. Takže trochu zhubnu. Také zlepším svoji fyzickou přípravu na nejdelší šampionát v historii, protože bude nutné být v plné formě deset měsíců."

O redukci váhy požádali také inženýři Williamsu Rubense Barrichella. Důvod je stejný, lepší možnosti při práci na nastavení vozu s KERS.

Reklama

Související témata: