Hlavní obsah

Premiéry ve formuli 1: Renault vyhlíží vítězství, Lotus ukázal "vůz budoucnosti"

PRAHA

Hned tři slavnostní premiéry vozů formule 1 pro nadcházející sezónu mistrovství světa se odehrály v pondělí. Své zbraně pro novou sezónu ukázaly světu týmy Lotus, Renault a Sauber. Nejvýšší cíle si svým černozlatým monopostem dává stáj Renault, která chce atakovat nejvyšší příčky.

Foto: Heino Kalis, Reuters

jezdci stáje Renault Robert Kubica (uprostřed) a Vitalij Petrov odhalují monopost R31 pro sezónu 2011.

Článek

„Vývoj vozu R31 odstartoval ještě před tím, než jeho předchůdce R30 odjel v loňské sezóně první závod. A loňské výsledky naznačily, že potenciál máme. Jsem si jistý, že start do nové sezóny bude povedený. Díky příchodu nového generálního partnera – skupiny Lotus – jsme získali finanční stabilitu, která se jistě odrazí v naší konkurenceschopnosti,“ prohlásil při odhalení monopostu, jehož design odkazuje na formuli Lotus JPS, na okruhu ve Valencii šéf stáje Lotus Renault Eric Boullier.

Při premiéře vozu stáje Renault pro sezónu 2011 nechyběl ani testovací jezdec Jan Charouz (vzadu vlevo).foto: Reuters/Heino Kalis

Renault v loňské sezóně zásluhou Roberta Kubici třikrát slavil třikrát umístění na stupních vítězů a letos pošilhává i po stupínku nejvyšším. „Naším cílem je vítězit, to je jádro naší filozofie. Celý loňský rok jsme zaměřili na úspěch v sezóně 2011 a měli bychom být mnohem konkurenceschopnější než loni. Jestli budeme opravdu lepší než naši soupeři? To nedokážu říct. Ale s ohledem na míru úsilí bychom si to určitě zasloužili,“ dodal Boullier.

Lotus chce během sezóny atakovat Williams a Renault 

Hned v ranních hodinách – zřejmě ve snaze předběhnout stáj Lotus Renault - byl v on-line magazínu Team Lotus Notes představen nový vůz týmu Lotus s kódovým označením T128 v tradiční zelenožluté kombinaci. „Letošní vůz už spadá do jiné kategorie. Je to moderní monopost a já jsem přesvědčený, že nastartuje cestu Lotusu zpět na přední příčky startovního roštu. Je to vůz budoucnosti,“ tvrdí odvážně technický šéf Lotusu Mike Gascoyne.

Členové týmu Lotus s monopostem T128 pro sezónu 2011.foto: www.teamlotus.co.uk

Loni Lotus při svém debutu v mistrovství světa nezískal podobně jako tým Virgin a HRT jediný bod, letos prý ale bude vše jinak. Se stejnou jezdeckou dvojicí Jarno Trulli, Heikki Kovalainen a bez systému rekuperace kinetické energie KERS. „Chceme bojovat se stájemi Toro Rosso, Sauber a Force India. A v druhé polovině sezóny bychom měli být schopni atakovat pozice Williamsu a Renaultu,“ věří Gascoyne.

Lotus T128foto: www.teamlotus.co.u

Sauber si vzal jen to dobré 

Ve Valencii, kde v úterý odstartuje předsezónní test, představil svůj nový monopost také tým Sauber. Loni osmá stáj Poháru konstruktérů věří, že vůz s označením C30 převzal od loňského modelu vše pozitivní a slabé stránky konstruktéři naopak eliminovali. „Bylo naším cílem postavit vůz založený jen na silných základech modelu C29. A podle všeho jsme byli úspěšní,“ poznamenal technický šéf týmu James Key.

Jezdci stáje Sauber Kamui Kobajaši (vlevo) a Sergio Perez při slavnostním odhalení monopostu s označením C30.foto: ČTK/AP/Alberto Saiz

Cíle stáje, která vkládá důvěru do dvojice Kamui Kobajaši a nováčka Sergia Pereze, jsou proto jasné. „Chceme pravidelně sbírat body a vylepšit své postavení v Poháru konstruktérů,“ prohlásil týmový boss Peter Sauber.

Pilot stáje Sauber Kamui Kobajaši předvedl vůz pro sezónu 2011 s označením C30 na trati ve Valencii.foto: ČTK/AP/Alberto Saiz

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint