Článek
K jistotě titulu musel Vettel získat alespoň o třináct bodů více než jeho pronásledovatel Fernando Alonso z Ferrari a o osm více než Webber či Brit Jenson Button. Jenže právě Button skončil druhý s odstupem necelých dvou vteřin po úchvatné stíhačce v závěru a kvůli tomu musí Vettel na potvrzení obhajoby ještě počkat.
Vettel má náskok 124 bodů před Buttonem, k dispozici v posledních pěti závodech (vedle Japonska ještě Korea, Indie, Abú Dhabí a Brazílie) je pak maximálně 125 bodů. Vettelovy oslavy v Japonsku jsou stejně pravděpodobné, jako že v zimě sněží. Vždyť tady dokázal získat pole position a posléze také vyhrát v roce 2009 i 2010.
Vettel vyhrál v Singapuru už devátý závod sezóny, jen jediný muž před ním vyhrál více závodů v jednom ročníku - Michael Schumacher. Ten kraloval v roce 2002 jedenáctkrát, o dva roky později dokonce rekordních třináctkrát. Pokud potvrdí 24letý Němec svou dominanci i ve zbývajících závodech, může se tento rekord otřást v základech.
Sebastian Vettel ze stáje Red Bull na okruhu v Singapuru.foto: ČTK/AP/Terence Tan
Vettel jel start - cíl
Němec v Singapuru od první chvíle nenechal nikoho na pochybách, že si dojede pro vítězství. Od startu byl v čele, na němž se pohodlně vozil třicet kol, kdy byl závod po hrůzostrašně vyhlížející kolizi Michaela Schumachera zpomalen. Německá legenda totiž po střetu s Mexičanem Pérezem vyletěla do vzduchu a narazila do bariéry. Slavný Schumi naštěstí vystoupil z monopostu nezraněn, jemu ani týmovému kolegovi Rosbergovi, do něhož málem narazil, se nic nestalo.
<tbody><tr class="invert"><td><strong><a href="http://online.sport.cz/on-line?id=12241" onclick="return onlineShow(this.href);">Velkou cenu Singapuru jsme sledovali v on-line reportáži.</a></strong></td></tr></tbody>
Zpomalovacího kola využili piloti k výměně pneumatik, v čele dál jezdil Vettel. Druhý Button byl handicapován tím, že mezi ním a Vettelem kroužili piloti o kolo zpět. Němec si tak budoval náskok a mířil za singapurským vítězstvím. Vyrušení z nudy přišlo v samotném závěru, kdy Button přece jen zvýšil tempo a kousek po kousku ukrajoval z Vettelova náskoku. Ještě v 52. kole ztrácel přes 12 sekund, krátce před cílem v 57. to bylo už jen sedm vteřin.
McLaren v rádiu povzbuzoval Buttona, ale cílová šachovnice se blížila mílovými kroky. Brit neměl dostatek času, Vettel nakonec svou pozici uhájil, přestože se musel stejně jako Button probíjet chumlem o kolo zpět jedoucích monopostů a snadno mohlo dojít ke kolizi. Radoval se tak z dalšího letošního triumfu, ovšem skvěle jedoucí Button dojel jen necelé dvě vteřiny za ním.
Grand Prix Singapuru, 14. závod MS vozů formule 1: |
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:59:06,757 h (prům. rychlost 155,810 km/h), 2. Button (Brit./McLaren) -1,737, 3. Webber (Austr./Red Bull) -29,279, 4. Alonso (Šp./Ferrari) -55,449, 5. Hamilton (Brit./McLaren) -1:07,766, 6. Di Resta (Brit./Force India) -1:51,067, 7. Rosberg (Něm./Mercedes), 8. Sutil (Něm./Force India), 9. Massa (Braz./Ferrari), 10. Pérez (Mex./Sauber) všichni -1 kolo. |
Průběžné pořadí MS (po 14 z 19 závodů): 1. Vettel 309 b., 2. Button 185, 3. Alonso 184, 4. Webber 182, 5. Hamilton 168, 6. Massa 84, 7. Rosberg 62, 8. M. Schumacher (Něm./Mercedes) 52, 9. Petrov (Rus./Renault) 34, 10. Heidfeld (Něm./Renault) 34. |
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 491, 2. McLaren 353, 3. Ferrari 268, 4. Mercedes 114, 5. Renault 70, 6. Force India 48, 7. Sauber 36, 8. Toro Rosso 29, 9. Williams 5. |