Článek
Pokud jste sledovali závod v televizi, zahlédli jste patrně při Webberově zastávce čas kolem 2,3 sekundy. Na přesné časomíře Red Bullu ale zasvítil údaj, který vyloudil mechanikům úsměv na tváři. „Naše data ukázala, že Markův vůz byl během pit stopu nehybný po 1,923 sekundy. Tím jsme překonali vlastní rekord 2,05 sekundy z letošní Velké ceny Malajsie v Sepangu," potvrdil po závodu šéf stáje Christian Horner.
Bláznivá hra o tisíciny sekundy při pit stopu je umožněna díky tomu, že je ve formuli 1 od roku 2010 zakázané tankování paliva během závodu. Plnění nádrže standardně zabralo přes pět sekund, což v dnešní perspektivě vypadá, že mechanici obsluhující pneumatiky měli spoustu času. To už ale neplatí a muži v helmách se mají co otáčet. „Neuvěřitelný týmový výkon. Sebova rekordní vítězná šňůra, Mark také na stupních vítězů, rekord v pitstopu... Fantastický víkend," rozplýval se Horner.
Vettel trápí inženýra
Suverénní vládci F1 mají navíc ještě jednu šanci k dalšímu posunutí laťky směrem vzhůru. Již tento víkend se totiž na okruhu Interlagos jede Velká cena Brazílie, která letošní mistrovství světa uzavře. A pořád je o co hrát. Vettel má na dosah třeba absolutní rekord v řadě vítězství, devětkrát za sebou vyhrál zatím jen Alberto Ascari, jemuž se ale zápis podařil na přelomu dvou sezón v letech 1952-53.
"Seba rekordy hodně motivují. Také je fixovaný na trofej pro jezdce s nejvyšším počtem nejrychlejších kol. Až z toho vstávají lidem na boxové zídce vlasy hrůzou," připomněl Horner se smíchem. Vettelův závodní inženýr totiž musel německého šampióna již několikrát do vysílačky přemlouvat, aby místo souboje s chronometrem myslel víc na životnost pneumatik.