Článek
Hamilton jede v Sepangu se stejným motorem, který jej zradil před dvěma týdny na trati v Austrálii, technici Mercedesu ale podle všeho odvedli při opravě dobrou práci. Britský pilot byl v prvním tréninku nejrychlejší s časem 1:40,691 min. s náskokem 152 tisícin na Kimiho Räikkönena s vozem Ferrari, pro kterého byl výsledek významným povzbuzením po nemastné neslané premiéře v Melbourne.
"Proti Melbourne jsem měl výrazně lepší pocit, jízda s F14 T byla mnohem komfortnější. Pořád je ale co zlepšovat," konstatoval finský pilot Scuderie.
Hamilton pak během přestávky upozorňoval na problémy s gumami. "Je šílené horko a přestože máme tvrdší směsi, pneumatiky nepracují úplně ideálně. To se ale týká všech," podotkl nejrychlejší jezdec úvodního tréninku.
Spokojený Vettel
Räikkönen atakoval nejvyšší příčky i v odpoledním tréninku, nejrychlejší čas mu ale o pouhých 35 tisícin vyfoukl Rosberg. "Zatím je to pěkně vyrovnané a nás čeká obrovská porce práce. Musíme ještě donastavit vůz, a ta kombinace vedra a vlhkosti... Jen málokdo si umí představit, co závod v Sepangu obnáší. Proti Melbourne totálně odlišný podnik snad po všech stránkách," poznamenal Rosberg.
Spokojeností zářil čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, který se po trvalých problémech s vozem konečně vešel v tréninku do nejlepší trojky. „Pořád závodíme hlavně sami se sebou. Stále nejsme na sto procent tam, kde chceme být, zlepšujeme se ale den od dne. Tak uvidíme, co se bude dít zítra... V Sepangu je koneckonců možné cokoliv, zvlášť, pokud bude pršet," prohlásil Vettel po skončení pátečního programu.
Potíže naopak opět provázely jezdce Lotusu. Romain Grosjean s Pastorem Maldonadem dopoledne objeli dohromady jen šest kol a do boje s chronometrem vůbec nezasáhli. Odpoledne zajel měřené kolo jen Grosjean s odstupem víc než 2,5 sekund na Rosberga.
Velká cena Malajsie F1 - měřené tréninky | ||
---|---|---|
1. trénink | ||
1. Hamilton (Brit./Mercedes) | 1:40,691 min. | 19 kol |
2. Räikkönen (Fin./Ferrari) | +0,152 s | 20 kol |
3. Rosberg (Něm./Mercedes) | +0,337 | 19 kol |
4. Button (Brit./McLaren) | +0,420 | 20 kol |
5. Magnussen (Dán./McLaren) | +0,583 | 18 kol |
6. Vergne (Fr./Toro Rosso) | +0,711 | 15 kol |
7. Vettel (Něm./Red Bull) | +0,832 | 9 kol |
8. Hülkenberg (Něm./Force India) | +0,951 | 19 kol |
9. Massa (Braz./Williams) | +0,995 | 23 kol |
10. Bottas (Fin./Williams) | +1,139 | 22 kol |
11. Alonso (Šp./Ferrari) | +1,232 | 14 kol |
12. Ricciardo (Aus./Red Bull) | +1,426 | 20 kol |
13. Sutil (Něm./Sauber) | +1,674 | 21 kol |
14. Kvjat (Rus./Toro Rosso) | +2,178 | 21 kol |
15. Gutiérrez (Mex./Sauber) | +2,213 | 23 kol |
16. Bianchi (Fr./Marussia) | +3,134 | 18 kol |
17. Ericsson (Švéd./Caterham) | +5,084 | 24 kol |
18. Chilton (Brit./Marussia) | +6,220 | 10 kol |
19. Kobajaši (Jap./Caterham) | +10,489 | 5 kol |
2. trénink | ||
1. Rosberg | 1:39,909 min. | 30 kol |
2. Räikkönen | +0,035 | 30 kol |
3. Vettel | +0,061 | 30 kol |
4. Hamilton | +0,142 | 32 kol |
5. Alonso | +0,194 | 29 kol |
6. Massa | +0,203 | 34 kol |
7. Ricciardo | +0,367 | 29 kol |
8. Button | +0,719 | 28 kol |
9. Bottas | +0,729 | 35 kol |
10. Hülkenberg | +0,782 | 34 kol |
11. Vergne | +0,868 | 33 kol |
12. Magnussen | +1,105 | 20 kol |
13. Sutil | +1,348 | 28 kol |
14. Kvjat | +1,416 | 32 kol |
15. Gutiérrez | +1,498 | 34 kol |
16. Pérez (Mex./Force India) | +1,762 | 25 kol |
17. Grosjean (Fr./Lotus) | +2,622 | 14 kol |
18. Chilton | +3,729 | 20 kol |
19. Bianchi | +3,843 | 29 kol |
20. Ericsson | +5,794 | 31 kol |