Článek
„Nejlepším možným testem na čtyřiadvacetihodinový maratón v Le Mans je účast v nějakém vytrvalostním závodě. Proto ve Spa-Francorchamps nastoupí také tovární týmy Peugeot a Audi. Pro nás to bude jediný přípravný test před závodem, a proto výsledek není pro nás důležitý, ale zřejmě napoví, kde se budeme v červnu na okruhu La Sarthe pohybovat,“ uvedl liberecký rodák.
Při vytrvalostní závod v belgickém lázeňském letovisku usedne Enge do takřka identického vozu, s nímž účinkuje ve světového šampionátu vozů GT1. Předpisy pro Le Mans Series a závod 24h Le Mans nařizují udržovat maximální teplotu v kokpitu vozu 32 stupňů Celsia. Z tohoto důvodu byla do vozu přidána klimatizace. „Ta zaručí předepsané klima v kokpitu,“ vysvětlil.
„Ve startovní listině je přes padesát vozů, což na sedmikilometrovém okruhu značně stíží situaci v hustém provozu. Ve třídě GT1 pojede sedm vozů, které převážně uvidíme v Le Mans. Myslím si, že to bude velmi zajímavá bitva,“ dodal jediný Čech, který jel závod F1. Se svými kolegy odstartuje do šestihodinovky v neděli v půl dvanácté.