Hlavní obsah

Buggyra chystá nový vůz i útok na další světový rekord

ROUDNICE NAD LABEM

Pět týdnů po skončení úspěšné sezóny začala závodní stáj Buggyra s testováním tahačů pro příští rok. Tým kolem vítěze Evropského poháru Davida Vršeckého má i bližší plány - v závěru listopadu by se měl český jezdec pokusit o světový rychlostní rekord na pevný kilometr.

Článek

Při testování na mosteckém okruhu v tomto týdnu předvedli Vršecký i jeho švýcarský kolega Markus Bösiger nový závodní speciál, s který by rádi obhájili dominantní postavení v seriálu. "Oba jezdci přicházejí v průběhu sezóny s postřehy ohledně vylepšení auta, přičemž aktivitě se meze nekladou. Letos jsme o titulech rozhodli s předstihem, proto jsme se mohli věnovat novému speciálu pro příští sezónu," řekl technický ředitel týmu Mario Kress.

Odmítá názory, že Buggyra vládla v posledních dvou letech tahačům s takovou suverenitou, že by minimálně pro příští sezónu mohli v Roudnici rezignovat na vývoj. "Konkurence, zejména značka MAN, se nehodlá smířit s vývojem, jednalo by se o cestu do pekel," tvrdí německý konstruktér, který se už dříve usadil natrvalo v České republice.

Ranní termín testování

Nezvykle časný termín testování si pochvaluje Vršecký, kterého čeká mnoho povinností. Po třídenním intenzivním testování tým plánuje, že by se na konci měsíce pokusil o překonání světového rychlostního rekordu v jízdě závodním tahačem na pevný kilometr. Dosud je majitelem světového rekordu v absolutní rychlosti, který překonal před čtyřmi lety v Dubaji, kde jeho vůz dosáhl rychlosti 281,723 km/h.

V Mostě testovala Buggyra software motorů, nové konfigurace turbodmychadel a nastavení podvozku. "Stejně jako v předchozích sezonách jsme se s Markusem (Bösigerem) střídali v novém a starém autě, po odjetí určitého počtu kol přišlo na řadu srovnání dat. Přestože se jednalo o první testování, rozdíl mezi oběma speciály je patrný. Bez větších obtíží jsme zajížděli časy na hraně traťového rekordu. Je před námi ještě hodně práce, každopádně víme, že jdeme dobrou cestou," uvedl Vršecký.

Spokojený byl i Bösiger, který se posadil do buggyry poprvé před dvěma lety právě v Mostě. "V té chvíli jsem si říkal, že v lepším trucku už snad nikdy nepojedu. Další roky, včetně tohoto testování, mě utvrzují v tom, že jsem se mýlil," řekl švýcarský pilot, který skončil v Evropském poháru druhý.

Reklama