Rubriky:

Rallye

Kopecký nechtěl v knížectví udělat z fabie šrot, proto utržil rekordní porážku

22. ledna 2011 08:16

Místo vytouženého úspěchu dokončil Rallye Monte Carlo, nejslavnější automobilovou soutěž v historii, na osmém místě. Nebylo divu, že měl český pilot Škody Motorsport Jan Kopecký chmury ve tváři. Doufal, že při dnešní slavnostní večeři třech nejlepších posádek s knížetem Albertem bude s navigátorem Petrem Starým mezi vyvolenými. Ale zpackaná volba pneumatik v průběhu čtvrteční etapy mu vzala naději na úspěch. „Nechci nic komentovat,“ prohodil stroze ve čtvrtek večer ještě ve Valence. Včera, při dojezdu v Monte Carlu už byl smířený s osudem a mnohem sdílnější.

 

Škoda Motorsport

Skončil jste osmý v Rallye Monte Carlo. Jak hodnotíte vystoupení v soutěži, která letos slavila sto let existence?

Stejně jako v minulém roce se nám nepovedla. Prokaučovali jsme volbu pneumatik v průběhu čtvrteční etapy a tím zhatili ambice na umístění v čele soutěže.

Cítíte, že hned v úvodu nového ročníku utrpěly vaše naděje na celkový triumf v seriálu?

Nemá smysl dělat z našeho nezdaru tragédie. Pořád se počítá sedm nejlepších výsledků z dvanácti. Zatím ještě přesně netušíme, kde pojedeme. Navíc poslední dva závody mají koeficienty a body se budou násobit.

  

Kdy jste si v průběhu odpolední sekce čtvrteční etapy uvědomil, že jste vybral špatné pneumatiky a rallye je ztracená?

Hned, když jsem odjel ze servisu. Informace o sněhu přišla o pár desítek vteřin později, než měla. Bohužel. Na sedmé erzetě bylo sedm kilometrů po asfaltu, pak chvíli břečka a zbytek po sněhu. Ale osmá rychlostní zkouška byla pod souvislou vrstvou pěti čísel sněhu.

  

Neměl jste více sledovat volbu svých soupeřů, zejména pak francouzských jezdců, kteří vsadili na pneumatiky s hroty?

Ano, v tom jsme udělali chybu. Měli jsme vsadit na jistotu.

  

Cítil jste někdy během závodní kariéry stejnou bezmoc jako v průběhu zdejší soutěže?

Při posledním ročníku Barum rallye, když jsem ztratil vedení v soutěži výletem mimo trať a zůstal viset na kládách, z kterých se nebylo možné dostat bez cizí pomoci.

  

Veškeré ambice na úspěch zhasly v průběhu osmého měřeného testu, kde jste ztratil sedm a půl minuty. Už jste někdy v předešlých soutěžích utržil takovou porážku?

Ne. Takovou nálož jsem ještě nedostal. Ale nám bylo jasné, že výsledek bude špatný. Hlavním cílem bylo nepoškodit auto, nespadnout někam v horách ze stráně. Fabia prostě na špatných gumách byla jako sáňky.

  

Snažil jste se v průběhu pátečních a sobotních rychlostních zkoušek ještě zaútočit na jezdce před vámi?

Ne. Po domluvě s vedením týmu jsme přijali určitou strategii, jejímž cílem bylo nezničit vozidlo. Nemělo smysl riskovat s tak velkou ztrátou a obrovskými rozdíly mezi jednotlivými závodníky.

  

Byla nějaká situace, kdy jste měli na mále a hrozil výlet mimo trať?

Ano. V jednu chvíli zhasl motor a už jsme se sunuli směrem k hraně, z níž bychom se skulili ze stráně. V poslední chvíli se podařilo motor nahodit, auto se chytlo a my jsme karambol odvrátili.

  

Před soutěží jste plánoval, že se v následujícím volnu vydáte na hory. Chce se vám za sněhem i nyní, kdy jste přišel kvůli bílému podkladu na trati o dobrý výsledek na slavné soutěži?

Ano, chci si na lyžích užít. Samozřejmě, že když jsem viděl to nadělení na cestě při závodě, záviděl jsem pilotům, kteří měli hřeby v pneumatikách. Šlo by o parádní zážitek. Ale moji chuť po svezení na snowboardu špatná zkušenost se sněhem ze závodů nijak nezměnila.

  

A vydáte se klidně i do francouzských horských středisek?

Možná bych neměl... Ale vážně, nikdy jsem tu lyžovat nebyl, takže by to nemuselo být špatné. Nicméně spíše zvolím nějaké bližší středisko.

Radek Malina (Monte Carlo), Právo

Zrušit


Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye