Hlavní obsah

Vojtěch se chtěl zviditelnit, ale odjel hodně zklamaný

TREVÍR

Velkým zklamáním skončil pro českého automobilového jezdce Štěpána Vojtěcha start na Německé rallye. Pilot Czech OMV rallye týmu měl při své páté účasti v seriálu mistrovství světa k dispozici zatím nejlepší vůz, ale místo toho, aby se za volantem Peugeotu 307 WRC zviditelnil dosaženými časy a výsledkem, dvakrát havaroval a do cíle nakonec nedojel. Klání v okolí Trevíru pro něj po druhém karambolu skončilo již v sobotu ráno.

Foto: Event Concept

Štěpán Vojtěch a Michal Ernst s vozem Peugeot 307 WRC

Článek

"Je to velké rozčarování a zklamání. Měla to být první světová rallye, o které už něco víme, a dopadlo to takhle," řekl Vojtěch v rozhovoru s ČTK. V Německu totiž startoval již před rokem se starším peugeotem a věřil, že získané zkušenosti letos prodá. "Jediným dílčím úspěchem je shakedown, kde se ukázalo, že když se nám podaří správně nastavit auto, tak můžeme jet rychle," poukázal liberecký pilot na pátý čas ve čtverečním oficiálním testování.

V pátek ráno ale bylo všechno jinak. Vojtěch měl stejně jako řada dalších jezdců problém správně nastavit vůz a zvolit ideální pneumatiky. Místo mokra a přeháněk, které všichni čekali, tratě oschly. "Přitom pátek se nám obecně líbí a za normálních okolností by nám vyhovoval. Netrefili jsme se do nastavení a bez zkušeností s autem jsme se zamotali. A přišla chyba ve vinici," uvedl.

S pokračováním v neděli nepočítali

První etapa tak pro Vojtěcha se spolujezdcem Michalem Ernstem skončila již ve čtvrté rychlostní zkoušce, v sobotu ráno se však díky pravidlu superrallye opět postavili na start. Jejich další snažení však netrvalo o nic déle a vyústilo nehodou za cílem první erzety. "Startovali jsme s tím, že vložky jsou těžké a je to potřeba přejet. Bojovali jsme s nečistotami na trati a v momentě, kdy dojedeme do cíle, tak udělám chybu ve fotobuňce," kroutil hlavou Vojtěch. Odstoupení jej mrzelo o to více, že k němu nedošlo přímo na testu. "Člověk by si pak řekl, že je to rallye. Takhle je to něco jiného," litoval.

Přesto, že se poté mohl vydat vstříc dalším kilometrům i v neděli, už to neudělal. A ani o tom reálně neuvažoval. "Už v sobotu to bylo složité. Je těžké se dostat opět do tempa. Člověk potřebuje čistou hlavu a nám to šlo špatně. Navíc mi nebylo moc dobře," vysvětlil Vojtěch a přiznal, že má rezervy právě v psychice a soustředění po takových nepříjemných momentech.

"Člověk se někdy diví, co se mu honí hlavou. To ale znají všichni. Rozhodnutí o pokračování bylo jasné. Udělali jsme chyby a dostali se do této pozice," řekl Vojtěch. Navíc nechtěl komplikovat týmu BSA, od kterého měl pronajatý vůz, přípravu na Finskou rallye, která se jede již příští víkend. "Není dostatek náhradních dílů. Navíc tak, jak jsme fungovali na sobotní vložce, tak se obávám, že v neděli by to byla tragédie. Byl by to velký hazard," přiznal realisticky Vojtěch.

Musí jít dál

Přestože vystoupení v Německu nebylo pro Vojtěcha a spol. moc příjemné a doma v Liberci se nečekaně objevil již v sobotu v noci, rozhodnutí pronajmout si vůz Peugeot 307 WRC a zkusit se poměřit se světovou špičkou nelituje ani v nejmenším.

"S odstupem to přebolí. Nyní ale panuje velké zklamání. Jeli jsme sem s tím, že už bychom nemuseli být vykulení. Je to naše pátá světová soutěž a neustále se posouváme. Jsem rád za to, kde stojíme v servisní zóně a jak nás berou stálí účastníci MS. To je klad," vysvětlil. Navíc si je moc dobře vědom, že to, co se stalo jemu, k rallye patří. "Děje se to a nejsme první ani poslední, koho to potkalo. Musíme jít dále," řekl Vojtěch.

Výsledky jim reklamu neudělaly

Nepříjemné je to ale s pohledu toho, že manažer týmu Tomáš Pochop v Německu absolvoval řadu jednání o dalším angažmá posádky pro příští sezóny. A výsledky jim moc velkou reklamu neudělaly. "O to je to těžší. Mělo nám to sedět. Navíc teď máme před sebou dvouměsíční pauzu a s tímhle odjíždět ze závodu, kde se stala spousta chyb...," uvedl.

Dalším jeho startem by měl být až listopadový závod v Rakousku a poté zřejmě Rallye Nový Zéland. Oba by měl absolvovat s "enkovým" mitsubishi, se kterým se letos představil v Mexiku a Argentině.

Reklama