Hlavní obsah

Loeb triumfoval i v Německu, Kopecký sedmý

TREVÍR

Mistr světa Sébastien Loeb vyhrál s přehledem Německou rallye a obhájil loňské prvenství. Francouzský pilot za volantem citroënu navíc v neděli v okolí Trevíru vyrovnal dosavadní rekord Carlose Sainze v počtu vítězství, kterých má nyní na kontě 26, jen letos to byl už Loebův šestý triumf. Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC získal dva světové body za sedmé místo.

Foto: čtk

Francouzský jezdec Sébastien Loeb (Vpravo) se raduje se spolujezdcem Elenou z vítězství na Německé rallye.

Článek

Se ztrátou 33,8 sekundy obsadil druhé místo jeho týmový kolega Dani Sordó ze Španělska, třetí skončil Fin Marcus Grönholm s fordem. Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC se v průběhu posledního dne posunul díky mechanickým problémů svých soupeřů o dvě pozice a získal dva body za sedmé místo. Má jich na kontě šest a je celkově třináctý, vedoucí Loeb už posbíral 84 bodů a jeho náskok na druhého Grönholma vzrostl už na 33.

"Cítím se jedinečně. Co jsem si tu předsevzal, to se naplnilo. Ale byl jsem pod tlakem, Dani (Sordó) jel velmi dobře," uvedl Loeb. "Musel jsem se hodně soustředit, abych ho setřásl," dodal mistr světa. Rozpačitý byl naopak Grönholm, který si přál zopakovat předchozí prvenství z Řecka. "Na soupeře před sebou jsem neměl, naopak jsem si musel dávat velký pozor na Toniho Gardemeistera za mnou," jmenoval vicemistr světa krajana, který na čtvrtém místě vyhrál s citroënem tři ze závěrečných čtyř erzet. "Nebyla to pro mne dobrá rallye, měl jsem moc problémů," dodal Grönholm.

Peklo první den

Kopecký bodoval podruhé v sezóně, dnes těžil z odstoupení průběžně osmého Francouze Stéphana Sarrazina, kterého už v prvním dnešním testu zradilo jeho subaru. K dalšímu posunu vpřed mu pomohly technické problémy Mikko Hirvonena z Finska, jehož ford vypověděl službu na cestě z poslední erzety. Dvojka továrního týmu nakonec skončila s pětiminutovou penalizací celkově devátá.

"Jsem maximálně spokojený, protože to byla těžká soutěž. První den jsme si prožili peklo a měli jsme pořád špatné nastavení a pneumatiky. V sobotu to bylo perfektní, ale dnes ráno to opět zkomplikovalo počasí," zhodnotil Kopecký rallye, během níž v sobotu vyhrál dvě rychlostní zkoušky.

Do třetí etapy nastupoval jako devátý s minimálním odstupem od bodované osmé pozice. Po potížích Sarrazina a Hirvonena nakonec neměl ani on daleko k předčasnému konci. "Na poslední vložce jsme měli obrovskou kliku, protože jsme trefili balík slámy přesně na čumák a jsem rád, že jsme auto neponičili," oddechl si pilot Czech rallye týmu Škoda-Kopecký.

Aigner měl také problémy

Nakonec nebyl daleko ani od výhry nad Rakušanem Andreasem Aignerem, který měl podobné problémy jako Kopecký. Další pilot fabie WRC jej nakonec porazil jen o tři vteřiny. "Původně jsme to chtěli zkusit jít i před něj, ale kvůli počasí to nemělo smysl. Po dešti to bylo nebezpečné a hrozilo by, že bychom s tím někde třískli. Málem se nám to i povedlo," dodal Kopecký, jenž hned v pondělí odletí do Finska, kde bude světový šampionát pokračovat.

Životního úspěchu dosáhl v okolí Trevíru Pavel Valoušek, jenž obsadil třetí místo v kategorii junior WRC. Zlínský pilot nestačil jen na dvojici Kris Meeke, Bernd Casier. "Určitě je to můj největší úspěch v kariéře. Nic podobného jsem tady nečekal, protože jsem tři měsíce neseděl v závodním autě a navíc jedu s novým spolujezdcem," řekl Valoušek, jenž souboj o bronzovou pozici vyhrál jen o 3,8 vteřiny.

Valoušek to zkusil

Pomohl mu k tomu hlavně nejrychlejší čas na poslední vložce ve své kategorii. "Na druhé a třetí dnešní erzetě jsme udělali zbytečné chyby, které nás stály 25 sekund. Alespoň jsem si ale přivodil malé srdeční zástavy na poslední erzetě, kde jsme fakt museli jet na maximum. Zkusili jsme to a vyšlo to," oddechl si Valoušek, vedle kterého seděl v Německu místo Itala Pierangela Scalviniho Zdeněk Hrůza.

Zcela odlišné pocity než Valoušek měl v cíli druhý český účastník seriálu junior WRC Martin Prokop. Ten byl po první etapě druhý, ale nakonec klesl až na pátou pozici. "Začali jsme hodně dobře, ale na začátku soboty jsme udělali velkou chybu, od které se vše odvíjelo," zlobil se Prokop. I proto považuje Německo ze svého pohledu za nepříliš vydařenou rallye. "Už moc nevěřím tomu, že se mi podaří vylepšit celkové pořadí v kategorii," řekl Prokop, jenž má na kontě díky výhře ve Španělsku a dnešnímu výsledku 14 bodů a je sedmý. Valoušek je desátý.

Německá rallye 2006:
1. Loeb (Fr./Citroën) 3:28:34,1, 2. Sordó (Šp./Citroën) -33,8, 3. Grönholm (Fin./Ford) -2:19,2, 4. Gardemeister (Fin./Citroën) -2:33,8, 5. Stohl (Rak./Peugeot) -4:25,9, 6. Aigner (Rak./Škoda) -5:42,6, 7. Kopecký (ČR/Škoda) -5:45,8, 8. Atkinson (N. Zél./Subaru) -7:25,0, 9. 5. Hirvonen (Fin./Ford) -8:34,2, 10. MacHale (Ir./Toyota) -12:56,1, ...19. Valoušek (ČR/Suzuki) -26,55,3, 22. Prokop (ČR/Citroën) - 28:35,5.
Pořadí MS (po 9 ze 16 soutěží):
1. Loeb 84 bodů, 2. Grönholm 51, 3. Sordó 41, 4. Stohl 24, 5. Hirvonen 21, 6. P. Solberg (Nor./Subaru) 20, ...13. Kopecký 6.
Pohár konstruktérů:
1. Kronos Citroën 114, 2. Ford 91, 3. Subaru 63, 4. OMV Peugeot 41, 5. Red Bull Škoda 22, 6. Stobart Ford 20.
Kategorie junior WRC:
1. Sandell (Švéd./Renault) 26, 2. P. Andersson (Švéd./Suzuki) 21, 3. Aava (Est./Suzuki) 20, ...7. Prokop 14, 10. Valoušek 11.

Reklama

Související témata: