Rubriky:

Běhání

Běhání je silnou zbraní proti nadváze. Jak ale začít?

22. září 2020 12:56 - Praha

Běh je jednou ze základních aktivit, kterými lze shodit kila, získat lepší kondici a obecně zlepšit své zdraví. Zde najdete několik tipů, jak bezpečně a efektivně běhat, pokud trpíte nadváhou. Běhání totiž provází také řada rizik a je potřeba se k němu postavit zodpovědně.

 

TotalReview

Nejprve je třeba si uvědomit, že samotné běhání není zaručenou cestou ke shození přebytečných kil, důležitý je zejména životní styl, hlavně jídelníček. Pokud však věříte, že jíte zdravě a správně, můžete začít běhat. Ale hezky pomalu!

Běhání se ukázalo jako ještě zdravější, než vědci předpokládali

Jak začít běhat s nadváhou

Je důležité začít zvolna, opatrně a nepřepálit začátek. Tělo člověka s nadváhou není zvyklé na pravidelnou aktivitu a zejména klouby dolních končetin budou pod velkým tlakem. Je proto nutné, aby se váš tréninkový plán v začátcích opíral hlavně o pravidelnou chůzi, kterou můžete postupem času zrychlovat.

Pravidelná chůze 10 - 30 minut by měl být váš denní chleba tak dlouho, dokud si tělo na pohyb nezvykne a sami nebudete cítit, že jste fyzicky zdatnější. Poté můžete chůzi prokládat krátkými běhy a přejít do tzv. indiánského běhu. Desetiminutovou chůzí se zahřejte, poté minutu běžte a zase přejděte do chůze na dvě minuty. Cyklus opakovat klidně 15 - 20 minut. Nezapomeňte trénink zakončit pětiminutovou chůzí. Doporučené intervaly můžete samozřejmě měnit podle své potřeby, časem prodlužujte běhání, vše podle svého úsudku a pocitu.

Moderní běhání s aplikacemi je pro úplné začátečníky i pokročilé běžce

Po čase si vaše tělo na běh zvykne a budete moci chůzi úplně vynechat, naopak můžete běh nejen prodlužovat, ale také zrychlovat.

Krátké, nebo dlouhé tratě?

Řada lidí tvrdí, že cestou k hubnutí je maratonský běh, protože čím déle běžíme, tím více spálíme kalorií. S takovým během však přichází hlad a hrozí tak, že toho poté více sníme. Druhou možností je rychlejší běh, kterým se spalují kalorie intenzivněji, dokonce i po samotném cvičení. Navíc se po něm člověk necítí tak hladový, jako po dlouhém a pomalejším běhu. Je tedy lepší běhat déle a pomaleji nebo krátce, ale intenzivně? Nejlepší je kombinovat obojí.

5 věcí, které vám usnadní návrat k běhání po delší pauze

Běhání na lačno

Běh s prázdným žaludkem je také předmětem několika teorií. Ano, u běhání na lačno se spaluje více kalorií, v tomto případě to však nemá za následek rychlejší hubnutí. U běhu s prázdným žaludkem dochází tělu potřebná energie, proto běh nebude tak intenzivní nebo dlouhý. Navíc se po běhu zpomalí metabolismus, a nakonec se tak spálí méně kalorií.

Motivace k běhání

Zůstat motivovaný je těžký úkol pro každého běžce, nejen toho začínajícího. Zvláště pokud prožívá nelehké začátky nebo pokud přijde zranění. Dávejte si odměny, najděte si na běhání parťáka, stanovujte si cíle a sledujte své pokroky - třeba díky mobilním aplikacím. Způsobů na udržení motivace je několik a každý si musí najít ten nejlepší.

Příští měsíce patří běhání, naplánována je řada velkých akcí

Další tipy pro začínající běžce s nadváhou

Před tím, než vůbec začnete, poraďte se s lékaři. Svěřte se jim se svým tréninkovým plánem a cílem a vyslechněte si jejich názor. Zkonzultujte svá předešlá zranění a potenciální zdravotní rizika. Doktor také může doporučit zdravotní vyšetření k odhalení různých kardiovaskulárních problémů.

Výbava pro běžce je často přeceňována, význam správné obuvi je však klíčový. Špatný pár běžeckých bot vám může způsobit řadu zdravotních komplikací a ztrátu motivace k běhání, pokud jsou nepohodlné. Nečekejte také, že dobré běžecké boty pořídíte za pár korun, rozhodně za ně však neutrácejte celou výplatu.

Když budete začínat, připravte se na negativní ohlasy vašich známých. Snažte se zůstat maximálně pozitivní a odhodlaný zlepšovat se.

šel, Sport.cz

Časová osa: Běhání

Filtr článků - Běhání


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv říjen listopad prosinec leden 2021 únor 2021 březen 2021 duben 2021 květen 2021 červen 2021 červenec 2021 srpen 2021 září 2021 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce

Podsekce:

         

Načítám data
Vyčkejte prosím, načítám data..