Rubriky:

Ladíme

Spěte! Pravděpodobnost zranění je nepřímo úměrná délce vašeho spánku

25. února 2018 08:16 - Praha

O potřebě a fyzické i psychické nutnosti dostatečně dlouhého spánku jste se mohli dočíst i na našich stránkách. Nedostatek spánku má mnoho negativních vlivů. Zajímavý a zcela nový výzkum nyní provedla univerzita v americkém Connecticutu. Zkoumala vztah mezi nedostatkem spánku a zraněními mladých sportovců a došla k překvapivým závěrům.

 

Profimedia.cz

Vztahům mezi nejrůznějšími tréninkovými faktory a zraněními atletů bylo věnováno už mnoho pozornosti. Doposud se ale žádná studie nezaměřila na dopad nedostatečného spánku na počty zranění mezi mladými atlety. 160 adolescentních sportovců bylo sledováno s ohledem na jejich spánkové zvyklosti a zaznamenaná sportovní zranění. Dalších 112 mladých sportovců se do výzkumu zapojilo online. Zastoupení žen a mužů bylo rovnoměrné, průměrný věk respondentů byl 15 let. Data byla ověřována i pomocí zpětného dotazování rodičů dětí. Zranění registrovala sportovní oddělení daných škol.

Spaním za hubenější a zdravější tělo? Realita! říká nová studie

Podrobná analýza dat ukázala, že nejlepším měřítkem pravděpodobnosti zranění je průměrná doba spánku na jednu noc a školní ročník. Atleti, kteří spali v průměru méně než osm hodin denně, měli 1,7krát vyšší pravděpodobnost, že se zraní, než ti, kteří v průměru naspali osm nebo více hodin za jednu noc. Zajímavé bylo i další zjištění: S rostoucím školním ročníkem roste vždy 1,4krát také pravděpodobnost zranění.

Spánková deprivace a rostoucí školní ročník (věk dítěte) mají největší vliv na výskyt atletického zranění mladých sportovců. Vědci vyvozují, že dbát na dostatečně dlouhý spánek u dětí je nejoptimálnějším způsobem, jak je ochránit před (zbytečnými) zraněními na sportovištích.

kü, Sport.cz

Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce