Rubriky:

Radíme

TEST: Masážní válec Blackroll Standard - snadná regenerace kdykoli a kdekoli

12. června 2015 07:00 - Praha

Každá součástka ve vašem těle je ráda, když jí alespoň občas věnujete trochu pozornosti. Jedny z těch nejšťastnějších budou jistě běžcovy nohy. Pomoci jim občas s lepším prokrvováním, lepším odbouráváním metabolického odpadu, s lepším prouděním lymfy, lepším protažením, uvolněním, relaxací - to by byla pohádka. Něco takového jim ale můžete dopřát i mimo říši snů. Když osvědčená thajská masérka není doma, nezbývá než sáhnout k automasáži. A stále oblíbenější pomůckou k takovémuto počínání jsou masážní válce. Podíváme se na jednoho člena této velmi rozvětvené rodiny.

 

René Kujan

Pořízení masážního válce ani dalších pomůcek ale nemusíme odkládat až na dobu nepřítomnosti známého terapeuta nebo maséra. Masážní válec bude i tak vhodným doplňkem k pravidelným masážím a dalším regeneračním technikám. Stále více používají válce nejen pohybem zmámené ženy v pokročilejším stádiu zrání, ale i špičkoví vrcholoví sportovci. Možná si vzpomenete, že jednoho zástupce ze široké škály těchto pomůcek používá při svém tréninku také překážkář Petr Svoboda.

My běžci zatěžujeme často své nohy a občas, nebo vždy (podle založení běžce) po nich chceme maximální výkony. Ve svalech se nahromadí odpadní látky, zhoršuje se prokrvení, roste jejich napětí, svaly se zkracují. Navenek se takový stav jeví jako bolest a ztuhlost svalů. Když chceme, aby naše auto podávalo dobré výkony, staráme se o něj. Dáme mu dobré palivo, mazivo, filtry a tak dále. Někdo jej třeba ještě večer v garáži láskyplně přeleští hadříkem. A co naše nohy? Chceme-li od našich končetin také dobré výkony, musíme se o ně také dobře starat. Jinak dříve či později spláčeme nad výdělkem. To je železný zákon. A platí stejně v automobilismu, jako ve světě běhu.

Co s válcem?

Automasážní válec je jednolitý kus polypropylénu různé hustoty a tedy také tvrdosti. O co jednodušší je tato pomůcka, o to širší je spektrum jejího použití. Testovaný Blackroll Standard je střední tvrdosti a k dostání je ve třech barevných variantách (čistě černý, s bílo-modrými tečkami, se žlutými tečkami). Jednoduché cviky spočívají v rolování, válení jednotlivých částí těla po válci. Provádějí se vlastní vahou a jejich variabilita je obrovská.

Sílu přítlaku můžete přesně dávkovat stejně jako jeho přesné místo. Lze proválet jeden konkrétní sval, případně rolování po válci doplnit ještě podélnou rotací končetiny. Sval po svalu postupujeme po celých nohách a blahodárných účinků můžeme využít také na zádech, bocích a rukou. Jako vedlejší produkt cvičení na válci přichází také protažení svalů a posílení jádra. U variant, kdy popojíždíme válcem nikoli po podložce, ale po stěně, dochází také k posílení svalů nohou a trupu.

Jednoduché a účinné

Válec nemá věkové ani výkonnostní omezení. Sportovcům pomůže při regeneraci po výkonech a také se zlepšováním stability, flexibility a síly. Pravidelným používáním dosáhneme lepšího uvolnění svalů a fascií (svalových povázek). Jednoduše řečeno - naše svaly budou pracovat lépe a my se budeme lépe cítit. Válec můžeme používat jak terapeuticky (kdy už nějaký problém řešíme), tak preventivně (kdy žádné problémy nemáme a netoužíme po nich).

Cviky jsou jednoduché, intuitivní a nepříliš náročné na místo. Cvičit s válcem lze prakticky kdekoli a kdykoli. Přiznám se, že první konkrétní, osobní autentickou zkušenost jsem s masážním válcem udělal až při natáčení s Petrem Svobodou. A od té doby se cvičení s ním nemůžu nabažit. Ihned po cvičení jsem se cítil lépe, příjemně a velmi motivován v něm pokračovat. Možná tedy masážní válec v žádném případě nezkoušejte, nebudete s ním pak už nikdy chtít přestat!

PLUSY
snadnost aplikace
mnohostranná použitelnost
obrovská variabilita cviků
nenáročnost údržby
MÍNUSY
snad jen, že pomůcku nelze složit na menší rozměr (je však velmi lehká a budete-li chtít, místo v kufru na dovolenou pro ni najdete)
CENA
kolem 800 korun

Materiál na testování poskytly Tejpy.cz.

René Kujan, Sport.cz

Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Běhání v zimě

Zima je pro řadu běžců obdobím nejistoty a nechuti k běhání. Nízké teploty od běhu často odradí, proto je důležité dodržovat základní pravidla. Ať už v zimě hledáte běžeckou motivaci, pilujete techniku běhu nebo hledáte zimní běžecké vybavení, jistě vám poslouží naše tipy a triky, jak se na běh v zimním období připravit a pořádně si ho užít.

Kalendář akcí

Kdykoliv listopad prosinec leden 2021 únor 2021 březen 2021 duben 2021 květen 2021 červen 2021 červenec 2021 srpen 2021 září 2021 říjen 2021 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce