Cestujete daleko? Přibalte si kompresky!

21. srpna 2015 06:56

Po delší cestě letadlem je člověk tak nějak jiný. Zatuhlé končetiny, loupání v kříži a často nedobrá nálada je průvodním znakem dlouhého pobytu v jinak pohodlném sedadle leteckého přepravce. Jak z toho ven? Ne všechno dokážeme ovlivnit, nějaké možnosti tu ale jsou.

 

Profimedia.cz

Dalo by se říci, že se člověk minimálně cestou do letadla trochu protáhne ‒ zavzpírá si trochu s těžkými kufry, přískoky praktikuje při čekání na odbavení nebo bezpečnostní kontrolu. A jestli jste se nezapotili doposud, určitě to ještě zvládnete v závěrečné tlačenici při nastupování do letadla. Všechna tato aktivita ale nestačí.

Vědci zkoumali skupinu vrcholových fotbalistů po dlouhém letu a zjišťovali, jak se změnila jejich nálada nebo schopnost rychle běžet. Nebude asi překvapením, že se obě veličiny značně zhoršily. Ba co více, další dva dny zůstávaly na své špatné úrovni!

Do určité míry má danou situaci na svědomí špatná cirkulace krve. Tu lze ale podpořit tolik diskutovanými kompresními návleky. Jejich vliv na běžcovu výkonnost se doposud nepodařilo jednoznačně prokázat. Co je naopak nepopiratelné, je jejich vliv na prevenci různých zdravotních obtíží.

Určitě si ještě vzpomenete na kompresní punčochy svých babiček, pro něž si chodívaly do lékárny. Stažení v oblasti dolních končetin má prokazatelný vliv na zlepšení regenerace a cirkulace krve během dlouhého sezení či stání. Kompresní návleky nebo ponožky významným způsobem přispívají ke snížení rizika krevních sraženin, žilní trombózy.

Test kompresních návleků CompresSport R2

Běžec tak může profitovat ze svého vybavení hned dvakrát. Jednak mu kompresní výbava zkrátí dobu potřebnou k regeneraci po velkém výkonu, jednak posílí cirkulaci krve v žilách a sníží natékání nohou a kotníků při dlouhém cestování. Takže jestli cestujete daleko, určitě si vezměte také své kompresní běžecké proprietky. Ať už jste babička, dědeček nebo kdokoli jiný.

kü, Sport.cz

Používáte kompresní návleky?


Časová osa: Radíme

Filtr článků - Radíme


Běhání nejen pro začátečníky

Běhání je celosvětový fenomén, avšak i tak bazická aktivita představuje řadu úskalí a rizik, zvlášť u začátečníků. Na Sport.cz najdete rady a tipy pro všechny běžce, včetně návodu jak s běháním začít, jak díky němu zhubnout, proč bystě měli dbát na rozcvičení nebo jestli je dobré běhat v těhotenství nebo s bolestí zad.

Kalendář akcí

Kdykoliv květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec leden 2022 únor 2022 březen 2022 duben 2022 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce