Článek
Ve zprávě agentury Bloomberg se sčítají ztráty PGA Tour, televizních společností typu CBS a výrobců jako je Nike. Přestávka na neurčitou dobu, kterou oznámil Woods 11. prosince, podle odhadů přinese o pětinu menší návštěvnost turnajů, o polovinu menší sledovanost televizních přenosů a o čtyřicet procent méně reklamy. Pro televize to číselně znamená ztrátu nejméně dvě stě miliónů dolarů, Nike hrozí snížení prodejů o 30 miliónu dolarů.
„Není to čeření vod. To je tsunami," řekl o efektu Woodsových afér Rick Gentile, bývalý producent CBS Sport.
PGA Tour loni přinesly turnaje a prodej přenosových práv 773 miliónů dolarů. Televizní společnosti naproti tomu měly příjem 642,7 miliónu z reklamy. Pokud by Woods nehrál golf celý rok, pak „publikum golfových turnajů nezmizí, ale bude o hodně menší, protože Woods přitahuje pozornost příležitostného diváka, který by se jinak na golf nedíval," řekl Aaron Cohen z Horizon Media.
Golfový průmysl přinesl americké ekonomice v roce 2005 asi 76 miliard dolarů, což bylo o 22 procent víc než v roce 2000 a to podle společné studie PGA Tour, PGA of America a US Golf Association.