Hlavní obsah

Pořadatelé OH v Londýně čelí kritice kvůli "sladkému" sponzorovi

Novým sponzorem letních olympijských her v Londýně se stal největší světový výrobce cukrovinek, firma Cadbury. Do neustále navyšovaného rozpočtu her přispěje částkou přes 20 miliónů liber (téměř 650 miliónů korun). Za to získá právo na marketingové využití her pro své výrobky a zároveň bude výhradním dodavatelem sladkostí a balené zmrzliny v Olympijském parku.

Článek

Londýnští organizátoři si podpisem smlouvy s výrobcem cukrovinek vysloužili kritiku za to, že tímto krokem příliš nepřispívají ke snaze omezit obezitu britských dětí. "Podle nás je Cadbury ideálním partnerem. Vždyť na všech velkých sportovních akcích se prodávají dobroty a zmrzlina," řekl šéf organizačního výboru her Paul Deighton novinářům.

"Čokoláda v nesprávných rukách může nadělat mnoho škody. Takovéhle sponzorství vysílá znepokojující vzkaz, že sport a sladké k sobě patří," uvedl mluvčí Národního fóra pro boj s obezitou Tam Fry podle agentury AP.

Bojovníky s obezitou popudila londýnská firma už před pěti lety, kdy nabádala ve své reklamní kampani děti, aby vyměnily čokoládu za sportovní vybavení.

Organizační výbor olympijských her 2012 však další přísun financí vítá. Kvůli mezinárodní ekonomické krizi a problémům na domácím trhu s nemovitostmi totiž vzrostou náklady na výstavbu sportovišť podle listu The Times o 900 milionů liber (asi 29 miliard korun) a rozpočet her už oproti původním odhadům ve výši čtyř miliard liber vzrostl k deseti miliardám.

Reklama