Hlavní obsah

Inspirace géniem. Tóny abstraktního díla zahalí české olympioniky v Londýně 2012

PRAHA

Abstraktní umění, jehož hodnota se pohybuje ve stamiliónech korun, ve spojení s největší sportovní akcí roku 2012? Nic není nemožné. Česká olympijská výprava, která se vydá v červenci bojovat o medaile do Londýna, bude oblečena podle tónů nejznámějšího českého obrazu od Františka Kupky. Dvoubarevná fuga bude vyobrazena na olympijské kolekci. Ztvárnění je ale zatím zahaleno tajemstvím. Více možná napoví, že umělec byl průkopníkem moderní abstraktní malby. Svět pozná kolekci od firmy Alpine Pro 8. prosince.

Foto: archiv

Dvoubarevná fuga od Františka Kupky

Článek

„Dílo je skvělou ukázkou inovace, lehkosti a nadčasovosti. To vše nás nadchlo,“ prohlásil předseda Českého olympijského výboru Milan Jirásek. „Jsou to hodnoty, které chceme, aby reprezentovali naši olympionici. Aby se neztratili. Máme ambici být opět vidět při slavnostním zahájení i v průběhu her.“

S podobnou vizí se představil Český olympijský výbor před dvěma roky, když výprava odlétala na zimní hry do Vancouveru. „Do Kanady jedeme bojovat o medaile, ale jednu bitvu už jsme vyhráli. Čeští sportovci budou jedinečně oblečení,“ řekl tehdy Jirásek. A nemýlil se. Čeští sportovci se stali středem pozornosti.

Předseda ČOV Milan Jirásek (vpravo) a bikerka Tereza Huříková představili v Praze inspiraci olympijské kolekce pro Londýn 2012.foto: ČTK/Roman Vondrouš

"Čepice a kalhoty si s námi chtěla měnit i ochranka v olympijské vesnici," přiblížil po návratu z olympijských her šéf mise František Dvořák. S podobným ohlasem se bude chtít Česko setkat i v Londýně za osm měsíců.

Inspirace Františkem Kupkou uchvátila

„Ve Vancouveru kolekce abstraktních motivů v národních barvách uspěla, ale pro Londýn jsme ji chtěli posunout ještě dál. Nápad inspirovat se dílem Františka Kupky nás uchvátil,“ popsal marketingový ředitel Alpine Pro Milan Gába.

„Dvoubarevná fuga odhaluje odvahu génia vystoupit se zcela novým pojetím malby,“ navázal generální ředitel Národní galerie Vladimír Rösel.

Reklama