Hlavní obsah

Skvělý adrenalin v bahně a mezi stromy, pochvaloval si Loprais výhru v Polsku

DRAWSKO/PRAHA

Na start Rallye Breslau do Polska vyjela posádka Aleše Lopraise doslova z dílny se zcela syrovým autem. Tatra Královna 69 Loprais Tatra InstaForex Teamu nejenže suverénně vládla na více než 1000 kilometrech kamiónům, ale prohnala i osobní automobily, jak potvrdil Aleš Loprais v rozhovoru pro Sport.cz.

Foto: loprais.cz

Aleš Loprais.

Článek

Tatra Aleše Lopraise na Rallye Breslau.

Soutěž provázela nepřízeň počasí, měnily se délky etap, kdy vlastně Rally Breslau skončila?

Cílem jsme projeli v neděli ve čtyři hodiny ráno jako suverénní vítězové mezi kamióny. Takže další trofej do sbírky, kterou ale nepřeceňujeme, protože tu nebyla až tak silná konkurence. Pochopitelně nás ale triumf těší.

Podle výsledků jste poráželi i osobní automobily...

Je to pravda. Dvě etapy jsme dokonce vyhráli absolutně. Osobní auto jsou lehčí a rychlejší, ale nám nešlo o to je porážet. Prvořadým cílem byl co nejtvrdší test nového vozu s novým motorem Gyrtech a ten dopadl skvěle. Motor zabíral výborně v nízkých otáčkách, má obrovský výkon, takže rychlost 160 kilometrů v hodině mu nedělala problém.

Potkali vás kromě poruchy stěračů, nějaké větší technické problémy?

Jen ty očekávané. To znamená, že sem tam upadla hadička, praskla trubička. S tím jsme počítali, auto bylo syrové, a něco takového se stává i na Dakaru. Rally Breslau byla hodně náročná, takže jsme si skutečně otestovali spoustu důležitých věcí a víme, na co se zaměřit.

V čem byla polská soutěž jiná, co se týká terénu, oproti Dakaru?

Tolik stromů a bahna v Jižní Americe určitě nepotkáme. Tam nám nebudou muset prořezávat cestu kácením stromů. Dokonce jsme dvakrát zapadli do bahna, takže jsme vyzkoušeli i naviják s kinetickým lanem, což se může na Dakaru hodit, když se budeme dostávat třeba z písku. Byl to jiný adrenalin, ale v každém případě velice cenná zkušenost.

Do Polska jste vyjel s novou posádkou. Jako navigátor vás vedl Španěl Marco Ferran, druhým řidičem a mechanikem byl Petr Pokora. Jak dopadl tenhle test?

Také výborně. S Markem jsme mluvili španělsky, abych se na Dakar zdokonalil v jazyce, kterým se tam mluví. Navigoval výborně. Obrovský kus práce odvedl i Petr, který zná motor Gyrtech výborně. Věřím, že oba se mnou pojedou i na Dakar.

Jak dlouhý bude odpočinek před další soutěží?

Prakticky žádný, protože už v polovině srpna jedeme náročnou maďarskou rally Baya Hungaria. Auto projde ve frenštátských dílnách pořádnou kontrolou, vyměníme, opravíme a upravíme vše, co je třeba, podle nových poznatků. Maďarsko bude vlastně poslední soutěžní test, pak už budeme jezdit s Královnou maximálně ve slovenské

Reklama