Rubriky:

Ladíme

Trénujte v přítomnosti! Dostaňte ze svého tréninku ještě víc!

1. dubna 2018 07:37 - Praha

S tím, jak se od nás na časové ose stále více vzdaluje přelom roku a s ním i čas našich novoročních předsevzetí, mnohdy klesá také motivace a inspirace k pravidelnému tréninku. Někdo dokonce neváhá hovořit přímo o nudě. Cíle se zdají vzdálené a kroužit někde na oválu nebo nabíhat kilometry se může zdát stále obtížnější a náročnější. Jak z toho ven?

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

V procesu tréninku se můžeme, hlavně v tomto čase, kdy závody jsou ještě relativně daleko, setkávat u sebe s nižší úrovní angažovanosti. Zkrátka si tréninkové jednotky tak nějak odběháme, ale je to kolikrát bez chuti a takzvaně „na autopilota".

Podle nejnovějších psychologických výzkumů strávíme polovinu doby svého bdělého stavu myšlenkami upnutými na obavy z budoucnosti a analyzováním minulosti. Přitom nám zásadně uniká to, co se děje právě tady a právě teď. Výsledkem je paradoxní spojení dvou jevů: stresu a nudy.

Staňte se éterickými runnery, nebojte se alternativismu!

Trénink, aby opravdu přinášel vše, co přinášet má, by měl být vědomý a naše mysl by měla být koncentrovaná právě na probíhající okamžik. Jeden z významných ultraběžců k danému prý kdysi poznamenal: „Běhání opravdu může být nudné, ale to je dobře. Lidé by měly změnit své vnímání nudy." Jedině tak si lze vysvětlit, že skutečně vytrvalí běžci jsou v tréninku schopni hodiny kroužit třeba i na malém ovále, kde se opravdu „nic neděje". Jiná běžkyně doporučuje počítat kola, představovat si sama sebe, jak daný okruh běžíme, a na všechno nahlížet se zvídavostí.

Jak se naučit trénovat v přítomném okamžiku?

Vyhraďte si vždy alespoň pár minut na začátku každého tréninku, případně alespoň některých specificky daných a trénujte koncentraci na přítomný okamžik uvědomováním si těchto tří úrovní:

♣ Prostředí

Už při zavazování maratónek si uvědomujte prostředí, v němž se nacházíte a zkuste zapojit všechny smysly. Jak to tu vypadá? Co je cítit ve vzduchu? Co slyším? Co cítím na jazyku? Jaká je půda pod mýma nohama?

♣ Tělo

Začněte od hlavy a postupně si uvědomujte každou kost a každý sval v těle. Je všechno uvolněné? Mohu to uvolnit více? Jak je na tom můj obličej? Co ramena, paže, záda, břicho...? Takto postupujeme celým tělem až ke konečkům prstů na noze.

♣ Mysl

Identifikujte si tři největší myšlenky, které zrovna zaměstnávají vaši mysl. Jste dnes klidní? Jste v poklusu a nesoustředění? Postupně zkuste myšlenky, které k vám připlouvají, onálepkovat „takto se projevuje můj strach, takto plánuji, takto se těším" a postupně svou soustředěnou mysl přiveďte ke sledování dechu nebo dopadu chodidel na zem. V tomto cvičení můžete pokračovat, dokud je vám to příjemné. Postupně se tato doba bude prodlužovat, vaše koncentrace růst a užitek z vašeho tréninku stejně tak.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2019 únor 2019 březen 2019 duben 2019 květen 2019 červen 2019 červenec 2019 srpen 2019 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce