Článek
Start se podařil všem jezdcům v boji o titul solidně. V první zatáčce ještě drželi pozice, které si vyjeli v kvalifikaci. Před koncem prvního kola ale Piastri předjel týmového kolegu a dostal se na druhé místo za Verstappena.
Norris nakonec jako jediný z trojice zvolil dvouzastávkovou strategii, která mu vyšla na jedničku. Dojel bezpečně na třetím místě před Charlesem Leclercem z Ferrari, jenž chtěl Norrise trápit, ale v závěru závodu měli oba podobné tempo.
Here's a replay of Norris overtaking Tsunoda 👀#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/qi6NGBEECg
— Formula 1 (@F1) December 7, 2025
„Je to úžasný pocit. Chci pogratulovat oběma svým největším soupeřům Maxovi a Oscarovi. Byla radost s nimi celý rok závodit a od obou jsem se toho hodně naučil. Nakonec se nám to podařilo a za to jsem nesmírně vděčný všem z týmu,“ ocenil čerstvý mistr světa.
Jediné, co mohlo čerstvého mistra světa rozhodit, byly souboje na trati. Po první výměně pneumatik se vrátil na trať do DRS vláčku čtyř vozů, ale už za dvě kola se přes všechny soupeře dostal a začal dotahovat i Cunodu. Před Japonce se dostal díky systému DRS bez větších problémů. Cunoda za souboj navíc dostal pětisekundovou penalizaci kvůli změně směru při brždění.
„Nechtěl jsem dnes jet na jistotu a naopak jsem se pokoušel tlačit až do posledních kol. Ve formuli 1 se může stát cokoliv, a proto jsem mohl trochu polevit až v posledních dvou kolech. O tom, že se řešilo, jestli nedostanu penalizaci za souboj s Cunodou, jsem vůbec nevěděl. Podle mě jsem udělal všechno správně a tím to končí,“ přiznal Norris.
Verstappen s Piastrim oba měnili pneumatiky jen jednou. Na trati na Verstappena nikdo neměl. Australského soupeře předjel i po výměně pneumatik a na konci si vybudoval solidní náskok. Piastriho naopak začal v posledních kolech Norris stahovat, ale nepřiblížil se dost, aby svého týmového kolegu ohrozil.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a skončila 7. prosince v Abú Zabí. Titul získal poprvé v kariéře Brit Lando Norris z McLarenu, jeho stáj ovládla i Pohár konstruktérů.
| Velká cena Abú Zabí, závod mistrovství světa F1: | ||||
|---|---|---|---|---|
| Pořadí | Jméno | Nár. / Tým | Čas | Startovní pozice |
| 1. | Verstappen | Niz. / Red Bull | 1:26:07,469 | 1 |
| 2. | Piastri | Austr. / McLaren | -12,594 | 3 |
| 3. | Norris | Brit. / McLaren | -16,572 | 2 |
| 4. | Leclerc | Mon. / Ferrari | -23,279 | 5 |
| 5. | Russell | Brit. / Mercedes | -48,563 | 4 |
| 6. | Alonso | Šp. / Aston Martin | -67,562 | 5 |
| 7. | Ocon | Fr. / Haas | -69,876 | 8 |
| 8. | Hamilton | Brit. / Ferrari | -72,670 | 16 |
| 9. | Stroll | Kan. / Aston Martin | -74,523 | 15 |
| 10. | Bearman | Brit. / Haas | -76,166 | 11 |
| 11. | Hülkenberg | Něm. / Sauber | -79,014 | 18 |
| 12. | Bortoleto | Br. / Sauber | -81,043 | 7 |
| 13. | Sainz | Šp. / Williams | -82,158 | 12 |
| 14. | Cunoda | Jap. / Red Bull | -83,794 | 10 |
| 15. | Antonelli | It. / Mercedes | -84,399 | 14 |
| 16. | Albon | Thaj. / Williams | -90,327 | 17 |
| 17. | Hadjar | Fr. / Racing Bulls | -1 kolo | 9 |
| 18. | Lawson | N. Zél. / Racing Bulls | -1 kolo | 13 |
| 19. | Gasly | Fr. / Alpine | -1 kolo | 19 |
| 20. | Colapinto | Arg. / Alpine | -1 kolo | 20 |
| Průběžné pořadí MS (po 24 z 24 závodů): |
|---|
| 1. Norris 423 |
| 2. Verstappen 421 |
| 3. Piastri 410 |
| 4. Russell 319 |
| 5. Leclerc 242 |
| 6. Hamilton 156 |
| 7. Antonelli 150 |
| 8. Albon 73 |
| 9. Sainz 64 |
| 10. Alonso 56 |
| 11. Hadjar 51 |
| 12. Hülkenberg 49 |
| 13. Bearman 42 |
| 14. Lawson 38 |
| 15. Ocon 38 |
| 16. Stroll 34 |
| 17. Cunoda 33 |
| 18. Gasly 22 |
| 19. Bortoleto 19 |
| Pohár konstruktérů: |
| 1. McLaren 833 |
| 2. Mercedes 469 |
| 3. Red Bull 451 |
| 4. Ferrari 398 |
| 5. Williams 137 |
| 6. Racing Bulls 92 |
| 7. Aston Martin 90 |
| 8. Haas 80 |
| 9. Sauber 68 |
| 10. Alpine 22 |








