Článek

Daniel Polman na trati RAAM.

Daniel Polman na trati RAAM.

Daniel Polman na trati RAAM. Na zastávku na jídlo není čas.

Daniel Polman na trati RAAM.

Daniel Polman na trati RAAM. Úlevné osvěžení.

Daniel Polman na trati RAAM.

Daniel Polman na trati RAAM.

Daniel Polman na trati RAAM.

Daniel Polman na trati RAAM.

Daniel Polman v péči svého týmu.

Daniel Polman během krátké zastávky na RAAM. Bez podpory týmu závod absolvovat nelze.

Daniel Polman zvládá trať RAAM s úsměvem.
Polman se po startu v kalifornském Oceanside pohyboval neustále na hranici první desítky a v závěrečné fázi vyčerpávajícího nonstop dobrodružství se na východním pobřeží USA dokázal prodrat na konečné sedmé místo. Postaral se tak o dosud nejlepší výsledek českých závodníků a současně vytvořil český traťový rekord. RAAM před Polmanem dokončili Svaťa Božák a Tomáš Navrátil, tři jezdci cílem neprojeli.
Vysněný start Polmana navíc provázely komplikace, sedm týdnů před závodem si totiž komplikovaně zlomil klíční kost a lékaři museli zranění spravit několika šrouby. „Po tom všem, co jsem před startem zažil, se cítím jako v tom nejlepším snu. Lépe to dopadnout nemohlo," hlásil zpoza oceánu český závodník.

Daniel Polman v cíli RAAM.
V průběhu závodu Polman absolvoval v průměru 460 km denně a většinou během dne nenaspal víc než dvě hodiny. „Velkou zásluhu na úspěchu má i osm členů doprovodného týmu, kteří odvedli parádní práci. Dopředu nás hnali i skvělí fanoušci," děkoval na dálku vytrvalec, jenž je mj. českým rekordmanem v cyklistické čtyřiadvacetihodinovce - v roce 2016 za jeden den zvládl ujet 911 km.
Race Across America patří mezi cyklistickými ultramaratony k legendám. Limit na zvládnutí 3000 mil dlouhé trasy ze západního pobřeží (Kalifornie) k východnímu pobřeží (Maryland) je pouhých 12 dní a dojet v něm se podaří většinou pouze polovině startovního pole. Závod je náročný nejen délkou, ale i klimatickými extrémy - vede třemi pouštěmi s teplotami až 50°, přes tři horská sedla s výškou 3000 metrů a teplotami okolo nuly i přes pláně s nekonečnými rovinami a silným větrem.