Článek
Na gravelovém šampionátu patřil dvojnásobný olympijský vítěz v cross country a bývalý mistr světa na horských kolech i v cyklokrosu k favoritům. V závodě, na který se nijak nepřipravoval, dojel se ztrátou minuty a 41 sekund na vítězného Belgičana Floriana Vermeersche.
„Rád dělám nevšední věci. Bylo jasné, že to bude těžké. Víc jsme se soustředili na sobotu (Lombardii). Takže to nebylo ideální, ale koho to zajímá?“ řekl Pidcock po nedělním dojezdu serveru cyclingnews.
„O závodě ani o trati jsem vůbec nic nevěděl. Celý den to byl chaos,“ přiznal šestadvacetiletý univerzál. Svého rozhodnutí startovat na kole uzpůsobeném pro jízdu na štěrkových cestách nelitoval, závod si užil. „Nohy mě ani nebolely, vlastně si nemám na co stěžovat. Cítil jsem se dobře. Jsem rád, že jsem to zvládl. Samozřejmě jsem na to nebyl připravený a kvůli tomu se trápil, ale byla to zábava,“ uvedl Pidcock.
Vermeersch triumfem ukázal, že je zpět po loňské těžké zlomenině nohy. Šestadvacetiletý Belgičan navázal na svého jmenovce Gianniho Vermeersche, který před třemi roky ovládl premiérové mistrovství světa v gravelu.
Nejlepším českým reprezentantem byl v neděli na 24. místě Adam Ťoupalík. Na Vermeersche ztratil na 181 kilometrech přes osm minut. „Od začátku se hodně závodilo. Snažil jsem se pohybovat s Petrem Vakočem vpředu. Přibližně po třech hodinách se pole rozdělilo a odjelo dvacet lidí, já zůstal v druhé skupině. Posledních šedesát kilometrů jsme se střídali, ale čelo nám odjelo,“ uvedl na svazovém webu.
Vakoč, jemuž se v sezoně dařilo v gravelové sérii UCI, obsadil 69. příčku. „Bylo vidět, že tělo není na tenhle styl s neustálými nástupy a změny tempa zvyklé. Je to úplně odlišné proti závodům, které se jezdí během sezony. Tohle bylo jako kritérium,“ řekl Vakoč. „Věděl jsem, že šampionát bude vyžadovat dobrou poziční jízdu. Najel jsem dobře do terénu. Bylo to hodně hektické. Strkanice, pády. Až do závěru prvního kola jsem se cítil super. Pohyboval jsem se na čele. Ale pak v nájezdu do druhého kola jsem si trošku povolil v kopci a trápil jsem se. Propadl jsem se a nedokázal se dostat zpět do čela,“ dodal bývalý elitní silničář.