Hlavní obsah

Švýcarská zábava? V režii Čechů! Z monstra v hale měli respekt

Švýcaři jsou technickou i florbalovou velmocí s bohatými zkušenostmi z velkých akcí. Ve zbrusu nové moderní SwissLife Areně se chlubí největší multimediální kostkou v Evropě. Jenže úřední řečí v režii umístěné v pátém podlaží haly je čeština…

Foto: archiv Go4Gold

SwissLife Arena s obří multimediální kostkou.

Článek

Curych (od našeho zpravodaje) – Kompletní servis pro fanoušky dostala na starost česká firma Go4Gold, kterou vede někdejší reprezentační florbalový útočník Aleš Hlavička spolu s bývalým novinářem Tadeášem Drahorádem.

Takzvané Fan Experience, tedy snaze, aby se fanoušci v hale bavili i nad rámec sportovních výkonů, se při českých florbalových Superfinále věnují už deset let. Pokračovali s dalšími akcemi v O2 areně včetně florbalového a hokejového mistrovství světa či nedávného EuroBasketu.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Go4Gold (@go4goldcz)

A protože k florbalu mají nejblíž, nabídli své služby i pořadatelům posledních dvou světových šampionátů ve Finsku a Švýcarsku. Seveřané si vystačili sami, Švýcaři kývli. „I k našemu překvapení nám svěřili spoustu věcí, aniž by s námi měli předchozí zkušenost,“ cení si Hlavička.

K dispozici mají moderní zázemí, ale vcelku nezkušený organizátorský tým. Třešničkou je obří kostka, kde k využití je plocha o velikosti 11,5x6,5 metu. Pro srovnání v O2 areně měří 8x5,5 m. „Sami jsme z toho měli trochu respekt, je to opravdu monstrum, až nám přijde, že na sebe strhává až moc velkou pozornost,“ líčí Hlavička.

Snaha si prostředí haly dostatečně vyzkoušet ztroskotávala na odkládání dokončení arény. I domácí hokejisté Lions v ní stihli odehrát jen tři utkání.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Go4Gold (@go4goldcz)

Co všechno mají Hlavička a spol. spolu s další českou společností LiveBros na starosti? Zjednodušeně řečeno vše, co se týká vizuálního a zvukového doprovodu zápasů.

Už s tříměsíčním předstihem chystali vizuální koncept ve formátu vhodném pro kostku. „Před akcí jsme museli nafotit všechny hráče, což se muselo stihnout za jeden den, protože jak je Švýcarsko hrozně drahá země, všechny týmy najížděly na poslední chvíli,“ popisuje Hlavička.

Foto: archiv Go4Gold

Aleš Hlavička (vpravo) s Tadeášem Drahorádem, šéfové firmy Go4Gold.

K tomu tvorba všech animací na kostku, vizitky pro televize. A během samotných zápasů Češi převzali i režii, která určuje, kdy se má jaký záběr objevit na kostce a co má zaznít v reproduktorech. I kameramany si přivezli vlastní…

„Před šampionátem nás tu bylo patnáct, během skupin čtyři. Na finálový víkend sem přijedou další dva lidi a Zdenda Novotný jako moderátor, protože organizátoři chtějí mít spíkra z každé z těch čtyř elitních florbalových zemí,“ vypočítává Hlavička, jehož bratr Petr, bývalý diskař, působí u reprezentace jako vedoucí týmu.

Hlavičkova a Drahorádova firma si svými projekty včetně třeba grafiky s vozy Škody při zápasech NHL v Praze získala věhlas i v zahraničí. A tak byli přizváni do tenderu pro příští světový šampionát v basketbale ve třech asijských zemích, o další spolupráci vyjednávají s hokejovou i volejbalovou federací…

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený LIVEBROS 🎬 (@livebros.cz)

Každý sport má přitom z jejich pohledu svá specifika. „Třeba ve florbale jsou přerušení hrozně krátká, na hokej zase oproti němu chodí starší publikum. Tomu přizpůsobujeme i animace,“ říká Hlavička. „Nové publikum je mnohem víc nasměrované k zábavě než samotnému sportu už i v Evropě, v Americe je sport byznysem už dávno,“ srovnává.

„Ale zároveň se snažíme, aby diváci odcházeli s informacemi, o co se hrálo, co ten výsledek znamená pro tým v turnaji, jaké jsou příběhy hráčů. Protože všechny tyhle věci rozhodují o tom, jestli budete ten sport hrát, jestli si koupíte suvenýry, budete na něj sázet a kupovat si lístky,“ dodává.

Reklama

Související témata: