Hlavní obsah

Křivda! Španělé cítí po finále Ligy národů nespravedlnost. Měl Mbappého gól platit?

Václav Rojík, dosSport.cz
11. 10. 2021 11:22Aktualizováno 11. 10. 2021 12:07

Velkou křivdu cítí ve Španělsku po porážce jejich fotbalové reprezentace ve finále Ligy národů od Francie (1:2). Řeší se pochopitelně vítězný gól Kyliana Mbappého, který padl po sporné situaci. Španělský tisk má za to, že šlo o ofsajd a branka z 80. minuty zápasu tak neměla platit.

Foto: Luca Bruno, ČTK/AP

Fotbalisté Španělska prohráli ve finále Lugy národů s Francií. Poražení i tak děkovali fanouškům za podporu.Foto: Luca Bruno, ČTK/AP

Článek
Fotogalerie

Zpomalené záběry sice usvědčily Mbappého, že stál za posledním mužem španělské obranné linie v době přihrávky, nicméně rozhodčí v čele s Anthonym Taylorem nakonec branku uznali s tím, že bránící Eric García se úmyslně dotkl míče, čímž zahájil novou fázi hry. Podle současných pravidel se v takovéto situaci o ofsajd nejedná.

„Nespravedlnost!" hlásí velkým titulkem na úvodní straně španělský list Sport. „Mění fotbal," píše zase v narážce na inkriminovaný moment deník Marca. To francouzský L'Équipe kontroverzi kolem vítězného gólu vůbec nezmiňuje.

I španělští hráči cítili po porážce příkoří. „Rozhodčí nám řekl, že Eric García chtěl hrát míč, což zrušilo ofsajd. On chtěl ale hrát míč, aby se nedostal k Mbappému, který byl v ofsajdu. To přeci nedává smysl," čílil se Sergio Busquets.

„Mbappé byl v ofsajdu. Sudí mi sdělil, že jsem úmyslně hrál míč. Ale co jsem měl dělat? Měl jsem uhnout a nechat ho běžet? Tohle asi evidentně pravidlo vyžaduje," divil se García.

Jeho spoluhráče Cesara Azpilicuetu zase štve fakt, že rozhodnutí bylo na VARu: „Od rozhodnutí by tam měl být sudí. Jsem zklamaný z toho, že nakonec verdikt neudělal pan Anthony Taylor, ale někdo, kdo sedí u VARu. Má tam přece monitor, aby ho mohl použít. Nevím, proč si k němu nezašel a sám neposoudil, zda šlo o úmyslný zásah míče, nebo ne."

Kouč Španělů Luis Enrique vypadal podobně nakvašeně, ale verbálně svůj hněv neventiloval. „Je to těžké. Rád bych o tom mluvil, ale dělat to nebudu. nemám co říct," prohlásil.

Jak to vidí Radek Příhoda, předseda Komise rozhodčích FAČR
Zdá se mi, že rozhodčí si při uznání Mbappého branky vyložili pravidlo správně. Pokud bránící hráč hraje míč vědomě za sebe, kde stojí hráč soupeře, útočníkovo ofsajdové postavení se pak ruší. Podmínkou je, že útočící hráč ho neruší a neovlivňuje, obránce o něm v podstatě neví. Pokud jde o Mbappého gól ve finále Ligy národů, fanoušci se mě na posouzení situace také ptají. Nejspíš šlo o hraniční situaci, pokud jde o to, zda Mbappé opravdu neovlivňoval bránícího Erica Garcíu. Když si však celou akci přehrávám, myslím, že rozhodčí ji posoudili správně.
Měl gól Kyliana Mbappého ve finále Ligy národů platit?
ano
24,2 %
ne
75,8 %
Celkem hlasovalo 7418 čtenářů.

Reklama

Sdílejte článek