Hlavní obsah

Slavii opět trápí prázdná O2 arena: Spartě se rovnat nemůžeme, Pražáci jsou navíc hokejem přesycení

Praha

Ten rozdíl už víc diametrální snad ani být nemohl. Zatímco minulou středu dorazilo do libeňské O2 areny na zápas Jágrova Kladna se Slavií 15 575 diváků, o dva dny později vidělo duel sešívaných s Litvínovem jen něco málo přes tři tisícovky. Ve středu na Karlovy Vary nedorazily ani ty... Hokejová Slavia se dlouhodobě potýká s chabou návštěvností, kterou nezvedají ani hvězdy Červenka se Sobotkou. „Mrzí nás to,“ říká v rozhovoru pro Sport.cz marketingový manažer klubu Karel Hromádka.

Foto: Petr Hloušek, Právo

O podobném obrázku si Slavia může nechat jen zdát. Fanoušky její domácí zápasy příliš netáhnou.

Článek

„Je to strašný. Člověk na to za ty dva tři roky zapomene. Pro nás hráče je to hrozný, ale bohužel s tím nic neuděláme," nevěřil po zápase s Vary slaboučké návštěvě Roman Červenka, odchovanec klubu a posila ze zámoří.

„Návštěvnost je pořád stejná písnička. Hraje se hodně špatně, když je atmosféra taková mrtvá. Mrzí mě, že se domácímu mužstvu povede dobrá akce a nemá to žádný ohlas. Pro hráče to je ubíjející. Musíme se s tím ale vyrovnat, protože pochybuji, že to bude jiné," přidal se slávistický asistent trenéra Ondřej Weissmann.

Potenciál mezi 4000 - 4500 fanoušky na zápas

Že situace je skutečně alarmující, si dobře uvědomuje i klubové vedení. Na dnešek proto svolalo velkou poradu, na které se bude téma návštěvnosti řešit. „Všechno je jen o koncepční a dlouhodobé práci. Podle mě jsme pro to ještě neudělali všechno," říká pro Sport.cz Karel Hromádka, marketingový ředitel. Podle něj má Slavia mezi 3000 až 3500 skalních fanoušků, kteří si ve větší či menší míře cestu do O2 areny vždy najdou.

„Slavia má potenciál na to, aby na ni v základní části chodilo v průměru mezi 4000 až 4500 lidí na zápas. A pokud se dostaneme do play-off, které bychom hrát měli, návštěvnost se rapidně zvedne," je přesvědčený Hromádka. Jenže jak nalákat do ochozů minimálně dalších tisíc příznivců, aby sešívaní na potenciál dosáhli?

Cestou fotbalové Bohemky jít nechtějí

„Největší reklamu nám udělají hráči svými výkony a výsledky na ledě. To vám potvrdí každý klub, až na výjimky jako je třeba Kometa. Zároveň fanouškům chceme nabídnout to nejlepší, co můžou v Praze dostat. Ať už jde o gastronomii nebo zázemí. Aby místo do kina šli radši na Slavii. Z našeho pohledu je O2 arena technologický skvost," velebí Hromádka libeňskou halu, ve které je klub v nájmu a v leckterých pravidlech se musí podřizovat.

„Že nemáme ohledně zázemí haly tak široký manévrovací prostor, jako má konkurence, nám situaci komplikuje. Kdybychom hráli v Edenu, atmosféra bude úplně jiná. Toho jsme si dobře vědomi. Naše rozhodnutí je ale hrát v O2 areně," tvrdí Hromádka s tím, že sehrání několika zápasů základní části ve vršovickém Edenu považuje až za krajní řešení. „Přirovnal bych to trochu k fotbalové Bohemce. S velkou pompou se vrátila do Ďolíčku, přišla ale o luxusní zázemí z Edenu."

Slavia bojuje o nezařazeného diváka

Otázku návštěvnosti považuje marketingový manažer z hlediska dlouhodobé koncepce klubu za zásadní. A přiznává, že výsledky nebudou vidět hned. „Dostaví se třeba až koncem roku. Nás mrzí, že i když jsme angažovali dva slávistické odchovance patřící do špičky českého hokeje (Červenku se Sobotkou), diváci si cestu stejně nenašli," neskrývá zklamání Hromádka a trochu závidí konkurenční Spartě.

„S tou se ale už jenom z historického fanouškovského zázemí nemůžeme srovnávat. Sparta působí v nejvyšších soutěžích déle a fanouškovskou základnu má vybudovanou zásluhou desítek let práce. To my nemáme, my bojujeme o takzvaně nezařazené nebo nerozhodnuté diváky. A ti si zase dneska spíš najdou cestu na KHL než na Slavii. Hokeje v Praze je hodně, lidé jsou přesycení," myslí si Hromádka.

„Nemusí být patnáct tisíc, ale když je šest, sedm tisíc, tak je hokej jiný a hraje se líp. Člověk se do toho líp dostane. My se ale musíme vyhecovat sami, tady nám nikdo nepomůže," říká trochu rezignovaně Roman Červenka.

Reklama

Související témata: