Hlavní obsah

Černý trh se vstupenkami na MS se rozjel! O prodeji lístků na jméno jsme neuvažovali, přiznala Štěrbová

Praha

Zlobě fanoušků čelí organizační výbor hokejového mistrovství světa 2015 v Praze a v Ostravě za potíže, které provázely úterní spuštění předprodeje vstupenek. Jeho generální sekretářka Markéta Štěrbová pochybení organizátorů odmítá, byť připouští, že nově nasazený a několikrát testovaný systém společnosti Sazka, jež předprodej zaštiťovala, nezafungoval spolehlivě, jak všichni očekávali.

Foto: Petr Sznapka, ČTK

Majitel vstupenek na utkání Dánsko - Norsko v rámci hokejového mistrovství světa 2015 v Ostravě.

Článek

Řadoví hokejoví fanoušci jsou rozzlobení především proto, že se na mnohé z nich nedostalo - přestože o lístky usilovali brzy po zahájení předprodeje - a kvůli potížím technického rázu se naopak otevřel velký prostor překupníkům. Ti také dlouho neotáleli a začali nabízet vstupenky na černém trhu.

Otazníky, které zaznívají z řad veřejnosti, se týkají hlavně toho, zda neměli být organizátoři přísnější a například prodávat lístky na jméno ve snaze podobné případy pokud možno co nejvíce eliminovat. Prakticky jediným omezením byl navíc nákup pouze určitého počtu kusů v rámci jedné objednávky. "Není to běžným zvykem v hokejovém prostředí, ale spíš ve fotbalu. Takže jsme o tom neuvažovali," uvedla Štěrbová v rozhovoru na serveru idnes.cz.

Vzniklých problémů lituje a mrzí ji případ každého nespokojeného fanouška. "Domníváme se, že kolaps v Česku způsobil obrovský zájem pouze o dva zápasy (ČR - Švédsko a ČR - Kanada)," řekla Štěrbová. Zároveň ale připouští, že zájem ze strany fanoušků předčil očekávání organizátorů. "Předpokládali jsme, že balíčky se zápasy české reprezentace budou rozebrány velmi rychle a to hned první den. Některé zápasy nás přesto překvapily."

Štěrbová: Nikdo jiný než Sazka nepřicházel v úvahu

Mnozí zpochybňují i okolnosti a průběh předprodeje, když se na ně již pár vteřin po zahájení předprodeje nedostalo v touze ukořistit balíčky vstupenek s utkáním ČR - Kanada na dolní prstenec O2 areny. "Prodej se spustil po celé republice na všech terminálech i přes internet (celosvětově) ve stejný moment. Proto se mohlo stát, že balíčky obsahující nejžádanější utkání Česko vs. Kanada byly rezervovány během několika sekund," prohlásila Štěrbová.

Připomíná v této souvislosti i rozdíl mezi samotnou kapacitou libeňské arény (pro hokej 17.360 diváků) a její prodejní kapacitou. "MS v hokeji se přenáší do celého světa. Přijede mnoho televizních štábů, mnoho set novinářů. Těm všem musíme v aréně poskytnout prostor k práci. Tím se zmenší kapacita na prodejní kapacitu, která je v případě O2 areny 13 621 diváků a v případě ČEZ Arény 6123 diváků," upřesnila Štěrbová.

Během dlouhodobých příprav na MS Sazka nově nasazovaný systém několikrát testovala a ujišťovala, že nenastane problém, ale organizátory do něho nepustila.

"Ale tam by nás nepustil nikdo. Pravidelně jsme několikrát denně v závěrečné fázi měli jednání s odpovědnými pracovníky a ptali jsme se na výsledky testů. Kladli jsme konkrétní otázky na problémová místa a vždycky jsme dostali ujištění, že všechno bude fungovat. Stejně tak o tom veřejnost ujistil generální ředitel Sazky 29. října na tiskové konferenci," připomněla Štěrbová.

Jiný partner na předprodej lístků prý vůbec nepřicházel do úvahy. "Prodej lístků přes společnost Sazka byl uzavřen v době, kdy jsme jako pořadatel MS museli uzavřít smlouvu, jedinou možností. V O2 areně nikdo jiný prodávat lístky nemohl. My jsme si tedy vybírat také nemohli," vysvětlila Štěrbová.

Reklama