Článek
Buggyra v uplynulých letech vypilovala svůj stroj a především motor s dvojitým turbem do úrovně, před níž se musel zbytek startovního pole jednoduše sklonit. Získaný technický náskok ale bude od příští sezóny k ničemu. „Vracíme se o čtyři roky dozadu,“ krčil rameny při úterním setkání s novináři Vršecký, jenž před dvěma týdny ve španělské Jaramě dotáhl do úspěšného konce svou cestu za obhajobou.
Snaha Mezinárodní automobilové federace o snížení nákladů a další zatraktivnění evropského poháru tahačů se promítne na mnoha frontách. Úpravy se budou týkat motoru, stejně jako diferenciálů, pérování či pneumatik. Stáj z Roudnice nad Labem proto již pracuje na novém konceptu, který by měl projít prvními testy již v listopadu. „Základ je již připravený, čeká nás ale ještě obrovský kus práce,“ povzdychl si Vršecký.
Zatímco konkurence bude v otázce motoru navazovat na vývoj z posledních tří let, Buggyra svůj unikátní koncept bude měnit výrazněji. „V tom budou soupeři ve výhodě, pojedou prakticky se stejným motorem, který vyvíjeli tři roky. My jsme zcela na začátku a až podzimní testy ukáží, kde nás nejvíc tlačí bota. Nebudeme moci vycházet z dat předchozího roku, ale z výsledků několika testů. Příští sezóna bude jedna z těch těžších,“ tuší Vršecký.
Proto zatím není jisté, zda se i letos Buggyra tradičně pokusí lámat rychlostní rekordy. „Momentálně je těžké cokoliv plánovat. Přes zimu bude hodně práce s tím, aby auto bylo konkurenceschopné,“ potvrzuje manažer týmu Jan Kalivoda. Kdo však bere přípravu na novou sezóny jako věc osobní cti, je technická sekce týmu. „Pro inženýry je to obrovská výzva,“ doplnil technický ředitel Mario Kress.
Zatím také ještě není potvrzené, zda bude v barvách Buggyry startovat i v příští sezóně Markus Bösiger, který odstartoval úspěšnou éru ziskem titulu v roce 2007. "Markus má na příští sezónu opci, ale domluvené ještě nic není," podotkl Kalivoda.