Článek
Šestadvacetiletý borec čtyři roky neměl soupeře. Drtil protivníky silou býka, kterého má ve znaku jeho stáj. Vyhrál 34 závodů, čtyřicetkrát ovládl kvalifikaci, přepisoval rekordy. Jenže s příchodem nových motorů v letošní sezóně se stroj na vítězství zadrhl. V Bahrajnu a Číně však hlavně ve vysílačce slyšel: „Pusť před sebe Daniela, je rychlejší." Pro mistra světa není nic horšího než prohra s týmovým parťákem. Však se Vettel v obou případech notně cukal, než Australana, angažovaného před sezónou, skutečně pustil.
„Napoprvé jsem nerozuměl. Jakmile jsem zjistil, že oba máme odlišnou strategii, uhnul jsem," vysvětloval nepřesvědčivě po nedělním závodě v Číně, který nakonec dokončil se ztrátou 24 vteřin na Ricciarda.
Některé odborné servery dokonce přišly s tvrzeními, že Vettelova neposlušnost stála Ricciarda místo na stupních vítězů. Australan totiž dojel čtvrtý 1,2 vteřiny za třetím Alonsem ve ferrari.
Boss týmu Christian Horner odmítá, že by „zlatý chlapec" obral parťáka o pódium. „Jedna věc je Alonsa dojet, druhá ho předstihnout s naším výkonem a charakterem okruhu v Číně," přemítal Horner pro F1live.com. „Všichni vědí, že Sebastian je velmi citlivý při práci s pneumatikami, s nimiž v letošní sezóně zatím dost zápolí. Opotřebovává je velmi rychle, nevydrží mu ani průměrně dlouho," vysvětloval Horner problémy týmové jedničky.
„Člověk si těžko připouští, že je tak pomalý. Nedosahuji výsledků, jakých bych chtěl. Nerozumím si s autem," neskrýval Vettel rozladění a nepřímo odmítl, že problém je v nešetrné práci s pneumatikami v zatáčkách: „Naší slabinou nejsou šikany, ale rovinky!"