Článek

Pořadatelé tlačí vůz Nika Rosberga zpět do boxové uličky poté, co německý pilot Mercedesu během zahřívacího kola Velké ceny Singapuru kvůli problémům s řazením zůstal stát na trati.

Lewis Hamilton (zcela vpravo) přebírá po startu Velké ceny Singapuru vedení, jeho stájový kolega Nico Rosberg (na snímku uprostřed nahoře) musel po problémech s řazením v zahřívacím kole vyrazit na trať z boxové uličky.

Lewis Hamilton na trati Velké ceny Singapuru.

Lewis Hamilton na okruhu Marina Bay v Singaporu.
Hamilton získal šestou letošní pole position s převahou jen sedmi tisícin sekundy před Rosbergem, ale nakonec do nočního závodu startoval z první řady roštu sám. Němec se totiž nerozjel do zaváděcího kola a musel do závodu vyrazit jako poslední z boxové uličky.
Probíjet se dopředu na trati, kde je předjíždění složité, byl i pro Rosberga těžký úkol. Navíc ho neopouštěly potíže s vozem, v 15. kole při zastávce v boxech zase nebyl schopen zařadit a v projevu zoufalství pro něj účinkování v Singapuru skončilo.
„Byl to příšerný pocit, když jsem na startu viděl, jak všichni kolem odjíždějí. V té chvíli jsem věděl, že to je prakticky konec. Zkusil jsem nějakou stíhačku, ale měl jsem omezený výkon motoru a v pořádku nebyla ani převodovka," posteskl si Rosberg.
Hamilton od začátku kraloval
Hamilton od začátku ujížděl všem soupeřům. Na chvíli se mezi oba vozy Red Bull startující spolu z druhé řady, vmáčkl Alonso s ferrari, ale první výměna gum ho vrátila na čtvrtou pozici. Když ve 31. kole Mexičan Pérez po kontaktu se Sutilem rozlomil přední spojler, vyjel na trať poprvé safety car a rozdíly mezi jezdci se smazaly. Úklid tratě trval celých sedm kol, ani po restartu se pořadí neměnilo.
Hamilton se osm kol před cílem po závěrečné výměně pneumatik vrátil na trať těsně za Vettelem, ale vzápětí ho dokázal na novém obutí lehce předjet a po pěti letech zopakoval triumf na singapurské trati. „Byl jsem nachystaný na tvrdý souboj s Rosbergem. I když k němu nedošlo, moje auto dneska bylo neskutečně rychlé a věděl jsem, že konec závodu na čerstvých pneumatikách musím zvládnout," vykládal spokojeně Hamilton, jemuž po čtrnáctém letošním závodě MS dělali společnost na stupních vítězů piloti Red Bullu Vettel a Ricciardo.
Němec sice na druhé příčce musel v závěru kvůli výraznému opotřebení gum hodně zpomalit, ale týmového kolegu i Alonsa udržel za svými zády, i když se všichni tři v cíli srovnali v rozpětí necelých dvou sekund. Kvůli naplnění dvouhodinovému limitu se nakonec odjelo jen 60 kol, tedy o jedno méně než byl původní rozpis.
Velká cena Singapuru, 14. závod MS vozů formule 1: |
---|
1. Hamilton (Brit./Mercedes) 2:00:04,795 (prům. rychlost: 151,780 km/h) |
2. Vettel (Něm./Red Bull) -13,534 |
3. Ricciardo (Austr./Red Bull) -14,273 |
4. Alonso (Šp./Ferrari) -15,389 |
5. Massa (Braz./Williams) -42,161 |
6. Vergne (Fr./Toro Rosso) -56,801 |
7. Pérez (Mex./Force India) -59,038 |
8. Räikkönen (Fin./Ferrari) -1:00,641 |
9. Hülkenberg (Něm./Force India) -1:01,661 |
10. Magnussen (Dán./McLaren) -1:02,230. |
Průběžné pořadí (po 14 z 19 závodů): |
1. Hamilton 241 |
2. Rosberg (Něm./Mercedes) 238 |
3. Ricciardo 181 |
4. Alonso 133 |
5. Vettel 124 |
6. Bottas (Fin./Williams) 122 |
7. Button (Brit./McLaren) 72 |
8. Hülkenberg 72 |
9. Massa 65 |
10. Pérez 45. |
Pohár konstruktérů: |
1. Mercedes 479 |
2. Red Bull 305 |
3. Williams 187 |
4. Ferrari 178 |
5. Force India 117 |
6. McLaren 111 |
7. Toro Rosso 27 |
8. Lotus 8 |
9. Marussia 2. |