Článek
Důležitým faktorem je Verstappenova platná smlouva do konce roku 2028. Její součástí je výstupní klauzule, která má být omezená časově a její podmínkou má být umístění 27letého pilota v šampionátu jezdců.
Podle van Harena ale klauzule už nemůže být využita. Verstappen totiž na začátku letní pauzy (začíná po příští Velké ceně Maďarska) nemůže být na čtvrté pozici, což je podmínkou aktivace. Po sprintovém víkendu v belgickém Spa je pilot Red Bullu třetí za oběma mclareny a na čtvrtého Russella má náskok 28 bodů. Za další závod na Hungaroringu může Brit získat pouze 25 a Verstappen tak má zaručenou třetí pozici po celé léto.
Wie er nog aan twijfelde: Max Verstappen rijdt ook in 2026 voor Red Bull Racing.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) July 27, 2025
Verstappen kan geen gebruik meer maken van exitclausule (want sowieso P3 in zomerstop).
Maar dat is slechts formaliteit. Hij heeft al besloten te willen blijven. ⬇️https://t.co/OFlZnvQk24
„Informace pro ty, kdo si stále nejsou jistí, za koho bude Max Verstappen závodit v roce 2026. Verstappen už nemůže využít výstupní klauzuli (protože má zaručené třetí místo přes letní pauzu). Ale to je pouze formalita. Sám se už rozhodl, že chce zůstat,“ uvedl van Haren na sociální síti X.
Spekulace o odchodu tak zjevně definitivně berou za své. Už od začátku sezony se objevovaly zvěsti, že to Verstappena táhne jinam. Často zmiňovaný byl potenciální přesun do Aston Martinu, kde designuje monoposty pro příští rok Adrian Newey. Spolu s přechodem na pohonnou jednotkou od Hondy to dává dohromady kombinaci, s níž Verstappen čtyřikrát triumfoval v Red Bullu.
Ještě hlasitěji se v posledních týdnech mluvilo o odchodu k Mercedesu. Německá stáj nemá se svými piloty prodlouženou smlouvu pro následující rok a šéf Toto Wolff je Verstappenovým dlouhodobým fanouškem. Wolff i pilot George Russell veřejně potvrdili, že vedení Mercedesu s Verstappenem jednalo, ale zdá se, že zůstalo pouze u oťukávání a výměnu informací. Wolff navíc minulý týden prohlásil, že jeho prioritou je prodloužení smlouvy se současnými jezdci Mercedesu.
Pro Verstappena je setrvání v Red Bullu logickým krokem. V sezoně 2026 totiž vstoupí v platnost nová pravidla o monopostech a pohonných jednotkách a je velkou neznámou, kterému týmu sednou nejlépe. Obecně se má za to, že prim bude hrát Mercedes, ale jde pouze o dohady.
Red Bull se poprvé v historii stáje stane továrním týmem. Společně s automobilkou Ford si bude vytvářet vlastní pohonné jednotky.
Svou roli v Nizozemcově rozhodnutí pravděpodobně sehrála i změna vedení v Red Bullu. Po Velké ceně Británie byl po dvaceti letech propuštěn Christian Horner, do té doby jediný šéf týmu v historii Red Bullu. Nahradil ho Laurent Mekies, jenž s týmem ve Spa absolvoval první závodní víkend.
„Vycházíme spolu velmi dobře,“ prozradil v Belgii Verstappen o svém vztahu s Mekiesem. „Doufám, že v následujících týdnech a měsících budeme moct pokračovat v posilování našich vztahů,“ uzavřel Verstappen.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.