Článek
Od příchodu do hlavní stáje firmy Red Bull se Cunodovi podařilo získat pouhých sedm bodů v sedmi Velkých cenách, z nichž tři získal ve sprintu v Miami. Za tu dobu jeho týmový kolega Max Verstappen stihl pro svou stáj nasbíral 101 mistrovských bodů.
Přestože poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko opakovaně potvrdil, že Cunoda má místo do konce sezony jisté, hrozí Japonci po jejím konci, že s ním Red Bull neprodlouží smlouvu. Jako náhrada se nabízí pilot Racing Bulls Hadjar.
Francouz zažívá vydařenou první sezonu ve formuli 1. Z devíti závodů dokázal pětkrát bodovat, v žebříčku jezdců je devátý s 21 body, daří se mu pravidelně dojíždět před Lawsonem a bodoval ve třech posledních závodech. Přesto si na přestup do Red Bullu zatím francouzsko-alžírský jezdec nevěří.
O nabídce by musel přemýšlet
„Upřímně je to trochu děsivé. V tuto chvíli se necítím připravený. Mám za sebou teprve devět závodů v F1 a monopost Red Bullu dává zabrat Júkimu a předtím i Liamovi. To jsou oba velmi kvalitní piloti. Takže v tuto chvíli podle mě nejsem připravený, ale nad nabídkou bych musel přemýšlet,“ sdělil Hadjar médiím před Velkou cenou Kanady.
„Zároveň jsem zvědavý. Chtěl bych vědět, jaké to je být na té nejvyšší úrovni, po boku Maxe. Jsem rád, kde jsem. V Racing Bulls se mi daří, užívám si zde závodění a každým dnem se učím. Postupně se připravuji na přestup do Red Bullu, který je v současnosti dost nereálný.“
Na otázku, zda by nabídku z Red Bullu v tuto chvíli přijal, odpověděl Hadjar opatrně. „To záleží na tom, jestli bych měl na výběr.“
Stáj Racing Bulls je totiž takový poslední test pro piloty ze závodní rodiny Red Bullu. Jejím účelem je vychovat jezdce pro Red Bull a v posledních letech skrze ni (i když ještě s jiným názvem) prošla pořádná část pilotů aktuálního startovního roštu F1. Kromě Verstappena, Lawsona a Cunody to byli i Pierre Gasly, Carlos Sainz nebo Alex Albon.
Isack Hadjar has conceded he "wouldn’t feel ready" for a Red Bull promotion at this stage of his F1 journey
— Formula 1 (@F1) June 13, 2025
The Racing Bulls driver is also "curious" to find out what would happen 👇#F1 #CanadianGP https://t.co/c6hISENQRl
Albon vysvětluje rozdíly mezi stájemi Red Bullu
Právě Albon, nynější pilot Williamsu, před Velkou cenou Kanady hodnotil, proč je pro piloty, kteří prošli juniorským programem Red Bullu, tak těžké se prosadit v hlavní stáji po boku Verstappena.
„Myslím si, že jejich auta jsou neskutečně složitá na ovládání. Max to očividně dokáže, ale já můžu mluvit ze zkušenosti a říct, že jsem se s řízením toho vozu trápil,“ přiznal Thajec, jenž v Red Bullu jezdil mezi lety 2019 a 2020. Za tu dobu byly jeho největším úspěchem dvě třetí místa.
„Další důvod. Oproti složitému vozu Red Bullu je auto Racing Bulls skvěle vyvážené, stabilní a odpouští menší chyby. Aspoň já z něj mám takový pocit. Celkově pak dokáže pilotům zvednout sebevědomí, což dává smysl, protože v něm většinou jezdí nováčci. Celá stáj stojí na mladých jezdcích,“ vysvětloval Albon.
„Jenže pak je tady Red Bull. To je zase úplně opačný extrém. Přestupem k hlavní stáji se z nejpříznivějšího auta, které chyby odpouští, přesunete do toho nejnáročnějšího na ovládání. Kvůli tomu je potřeba se adaptovat na dva velice odlišné vozy. Myslím si, že se zkušenostmi, které teď mám, bych přechod zvládl, ale pro většinu jezdců je to moc náročné,“ uzavřel Albon.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.