Hlavní obsah

Ničeho nelituji, říká odcházející Schumacher

PRAHA

Oslnivé okamžiky, ale také kontroverzní momenty provázely kariéru odcházejícího Michaela Schumachera. Německý pilot, jenž největších úspěchů dosáhl v barvách stáje Ferrari, se stal ještě během aktivní dráhy uctívanou legendou, pro mnohé byl ale také neférovým hráčem, který se nezdráhá udeřit pod pás.

Článek

Po šestnáctiletém působení v královské třídě automobilového sportu zůstala za Schumacherem neuvěřitelná bilance. Z 250 odjetých Velkých cen plných jednadevadesát vyhrál, 154x stál na stupních vítězů a celkem nasbíral 1369 bodů. Vedle toho osmašedesátkrát startoval z první pozice a v 76 případech zajel nejrychlejší kolo závodu. Prakticky všechny statistické rekordy, které se ve formuli 1 evidují, dnes drží právě německý jezdec, a lze bez nadsázky říct, že jeho jméno je symbolem formule 1 poslední dekády 20. století i začátku 21.

Jeho vítězství jej vynesla mezi sportovní celebrity nejvyššího řádu, Schumacher ale několikrát dokázal během několika okamžiků hvězdný prach sklepat a popudit proti sobě značnou část veřejnosti.To byl případ jeho kolize s Damonem Hillem ve finále šampionátu v roce 1994, kdy Schumacher získal svůj první titul. V roce 1997 zase při posledním závodu sezóny úmyslně naboural na titul útočícího Jacquese Villeneuva a byl za to dokonce z mistrovství světa vyloučen.

Comeback do F1 vylučuje

Poslední škraloup ulpěl na sedmatřicetiletém jezdci letos v květnu, kdy při kvalifikaci na Velkou cenu Monaka zablokoval trať odstavením vozu v zatáčce Rascasse a zabránil tak hlavním rivalům včetně Fernanda Alonsa v dokončení okruhu, v němž se rozhodovalo o pole position. Vítězství v kvalifikaci tak připadlo Schumacherovi, ovšem jen na chvíli. Traťoví komisaři na argumenty Ferrari o selhání vozu neslyšeli a právem německého pilota z kvalifikace diskvalifikovali.

"Jsou věci, které by člověk podruhé v životě neudělal," přiznal Schumacher po Velké ceně Brazílie před novináři. "Obecně jsem ale se svou kariérou spokojený. Nemám se za co omlouvat. Odcházím s klidným srdcem," dodal.

Jakým směrem se budou ubírat další kroky jedné z největších postav - ne-li té největší - formule 1, není jisté. Spekulace o nabídce na místo v šampionátu cestovních vozů DTM v týmu Audi Schumacher odmítl. "Zatím nevím, co bude dál. Naštěstí jsem v pozici, že nemusím s rozhodnutím nijak spěchat. Mám spoustu času na to, abych si utřídil v hlavě, co chci vlastně dál dělat," uvedl.

Ať už zvolí v budoucnu cokoliv, jedna věc se zdá být jistá: do formule 1 se v roli závodního jezdce nevrátí, tak jako to zkusili např. Lauda nebo Häkkinen. "Pochybuji, že bych měl v budoucnu ještě tolik sil, abych dokázal znovu závodit ve formuli 1. Na to je potřeba obrovská motivace a mnoho obětování. Už jsem to říkal několikrát, ale moje baterie jsou v tomto ohledu prázdné," uzavřel Schumacher.

Jistě však nebude bez zajímavosti sledovat, zda čerstvý sportovní důchodce svá slova naplní...

Reklama

Související témata: