Článek
Norris v Mexiku skvěle odstartoval a o vedení přišel jen na moment poté, co si první čikanu zkrátil Leclerc a vrátil se na trať na první pozici. Tu ale Britovi vrátil a od té chvíle se Norris prezentoval suverénně. Díky tomu se poprvé od Velké ceny Saúdské Arábie mění lídr mistrovství světa. Norris se před Piastriho dostal o jediný bod.
„Byl to úžasný závod. Pro mě dost přímočarý, ale musel jsem se neustále soustředit, aby nepřišla chyba. Podařil se mi start a díky tomu jsem se vyhnul všem manévrům, které se odehrávaly za mnou,“ radoval se v cíli Norris.
Piastri startoval až na sedmém místě a hned po startu se propadl dokonce na devátou příčku. Následně ale Australan zabral a postupně se posouval vzhůru pořadím. Skončil pátý necelou sekundu za Bearmanem když jeho naději na závěrečný útok překazil virtuální safety car v posledním kole po odstavení Williamsu Carlose Sainze.
Stejně tak o naději na útok přišel i Verstappen, jenž v závěru mohutně útočil na druhého Leclerca.
Chaotický byl ale především úvod Velké ceny. Mimo trať se dostalo několik jezdců včetně Verstappena, Leclerca a Antonelliho. Došlo zde i ke kontaktu mezi monoposty Lawsona a Albona, při němž Novozélanďan utrpěl poškození předního křídla.
It's a CRAZY first corner on the first lap in Mexico! 😱
— Formula 1 (@F1) October 26, 2025
Here's how it unfolded... 👇#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/QOJfaKmusg
„Začátek závodu byl hektický. Měl jsem dobrý start, ale už jsem se nevešel na trať a málem jsem naboural do zdi. Po výměně pneumatik jsem už byl konkurenceschopnější a vlastně jsem spokojený. Po tom, co se stalo v prvním kole je skvělé, že jsem bojoval o druhé místo,“ komentoval Verstappen.
Jen o pár kol později došlo k tvrdému souboji o třetí místo mezi Hamiltonem, Verstappenem, Russellem a Bearmanem. Všichni postupně vyjeli mimo trať a nejlépe ze souboje vyšel Bearman, který postoupil na čtvrté místo. Hamilton po přezkoumání situace dostal desetisekundovou penalizaci za vyjetí z trati a zisk trvalé výhody. Ten si odpykal při výměně pneumatik v boxech, ale propadl se daleko mimo pódiové pozice.
Lewis Hamilton has been given a 10-second penalty for gaining an advantage by leaving the track. #F1 || #MexicoGP pic.twitter.com/9cNl9ZurUS
— Barstool_F1 (@Barstool___F1) October 26, 2025
Ferrari tak marně čeká na další výhru v hlavním závodě formule 1. Ta poslední přišla před rokem právě v Mexiku zásluhou Carlose Sainze.
„S víkendem jsem velmi spokojený. Před víkendem jsme nečekali, že bychom mohli bojovat o pódium. Nakonec mi pomohl safety car, protože jsem měl úplně sjeté pneumatiky a Max se rychle blížil,“ uvědomoval si Leclerc.
O své první kariérní stupně vítězů bojoval srdnatě nováček Bearman. Za sebou držel většinu závodu oba jezdce Mercedesu i v konci závodu dotírajícího Piastriho. Nakonec se ale musel spokojit s bramborovou medailí, když první trio zdárně zvládlo jednozastávkovou strategii. I tak ale pilot Haasu dojel na nejlepší pozici v kariéře. Dosud skončil nejlépe šestý v Zandvoortu.
There were Marshalls CROSSING the track during Liam Lawson's lap.......pic.twitter.com/wV7fWxnvsx
— RBR Daily (@RBR_Daily) October 26, 2025
Lawson po návratu na trať z boxů, kde byl kvůli následkům kolize v prvním kole málem srazil dva traťové maršály odklízející úlomky vozů z první zatáčky. Podařilo se mu oběma vyhnout a všichni vyvázli bez zranění. Jen pár kol na to ze závodu odstoupil.
Vinou technických potíží odstoupil i Nico Hülkenberg. Pilot Sauberu měl problém s brzdovým pedálem, zajel do boxů na výměnu pneumatik. Nakonec zde zůstal a odstavil svůj monopost. Třetím odstoupivším pilotem se stal Fernando Alonso, jehož Aston Martin měl rovněž technické potíže.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a skončila 7. prosince v Abú Zabí. Titul získal poprvé v kariéře Brit Lando Norris z McLarenu, jeho stáj ovládla i Pohár konstruktérů.
| Velká cena Mexika, závod mistrovství světa vozů F1 v Mexico City: | ||||
|---|---|---|---|---|
| Pořadí | Jméno | Nár. / Tým | Čas | Startovní pozice |
| 1. | Norris | Brit. / McLaren | 1:37:58,574 | 1 |
| 2. | Leclerc | Mon. / Ferrari | -30,324 | 2 |
| 3. | Verstappen | Niz. / Red Bull | -31,049 | 5 |
| 4. | Bearman | Brit. / Haas | -40,955 | 9 |
| 5. | Piastri | Austr. / McLaren | -42,065 | 7 |
| 6. | Antonelli | It. / Mercedes | -47,837 | 6 |
| 7. | Russell | Brit. / Mercedes | -50,287 | 4 |
| 8. | Hamilton | Brit. / Ferrari | -56,446 | 3 |
| 9. | Ocon | Fr. / Haas | -75,464 | 11 |
| 10. | Bortoleto | Br. / Sauber | -76,863 | 16 |
| 11. | Cunoda | Jap. / Red Bull | -79,048 | 10 |
| 12. | Albon | Thaj. / Williams | -1 kolo | 17 |
| 13. | Hadjar | Fr. / Racing Bulls | -1 kolo | 8 |
| 14. | Stroll | Kan. / Aston Martin | -1 kolo | 19 |
| 15. | Gasly | Fr. / Alpine | -1 kolo | 18 |
| 16. | Colapinto | Arg. / Alpine | -1 kolo | 20 |
| 17. | Sainz | Šp. / Williams | DNF | 12 |
| DNF | Alonso | Šp. / Aston Martin | DNF | 14 |
| DNF | Hülkenberg | Něm. / Sauber | DNF | 13 |
| DNF | Lawson | N. Zél. / Racing Bulls | DNF | 15 |
| Průběžné pořadí MS (po 20 z 24 závodů): |
|---|
| 1. Norris 357 |
| 2. Piastri 356 |
| 3. Verstappen 321 |
| 4. Russell 258 |
| 5. Leclerc 210 |
| 6. Hamilton 146 |
| 7. Antonelli 97 |
| 8. Albon 73 |
| 9. Hülkenberg 41 |
| 10. Hadjar 39 |
| 11. Sainz 38 |
| 12. Alonso 37 |
| 13. Bearman 32 |
| 14. Stroll 32 |
| 15. Lawson 30 |
| 16. Ocon 30 |
| 17. Cunoda 28 |
| 18. Gasly 20 |
| 19. Bortoleto 19 |
| Pohár konstruktérů: |
| 1. McLaren 713 |
| 2. Ferrari 356 |
| 3. Mercedes 355 |
| 4. Red Bull 346 |
| 5. Williams 111 |
| 6. Racing Bulls 72 |
| 7. Aston Martin 69 |
| 8. Haas 62 |
| 9. Sauber 60 |
| 10. Alpine 20 |









