Článek
Hned v úvodním kole si Verstappen polepšil na páté místo, když předjel Alonsa. Start se podařil i jezdcům Ferrari. Leclerc poskočil na sedmé místo a Hamilton na osmé.
V šestém kole se naplno projevila zrádnost mokré brazilské trati. Na totožném místě chvíli po sobě skončil sprint pro Piastriho a Colapinta. Oba, stejně jako Hülkenberg podklouzli na obrubníku a skončili v bariéře. Nejdříve vyjel safety car, ale po chvíli se celý sprint přerušil červenými vlajkami, aby maršálové odklidili úlomky a nepojízdné monoposty z trati. Hülkenberg zvládl dojet do boxů a po výměně předního křídla mohl pokračovat.
Drama in #F1Sprint as Piastri crashes out! 😮#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/rRbfLf6SLQ
— Formula 1 (@F1) November 8, 2025
Po restartu už byl závod opatrnější s minimem soubojů. Alonso na pátém místě hájil svou pozici před útočícími jezdci Ferrari. Ve 22. kole se Leclerc před Španěla konečně dostal, ale už nezbývalo dost času pro to, aby ho překonal i Hamilton.
Náznak souboje přišel i na čele, kde Antonelli v závěru závodu stahoval náskok vedoucího Norrise, ale pilot McLarenu nezazmatkoval a dojel si pro druhé letošní sprintové vítězství.
„Bylo to náročné a to hlavně, protože za mnou byl blízko Kimi, o němž jsem věděl, že bude tlačit do posledních kol. Nepomohla ani výměna pneumatik na měkkou směs při přerušení. Mercedes byl rychlý a já se ke konci závodu začal trápit,“ přiznal lídr šampionátu v cíli.
Kromě velké kolize s přerušením závodu došlo i k menším incidentům. V úvodu závodu se střetli Liam Lawson s Oliverem Bearmanem. „Vytlačil mě na trávu a pak do mě najel,“ stěžoval si do vysílačky Lawson, jenž ale z incidentu vyšel lépe. Bearman se roztočil a přišel o pozici na trati, ale mohl pokračovat.
That was a big crash 💥
— Formula 1 (@F1) November 8, 2025
Huge relief to know Gabi is all right 🙏#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/NNxKKSopr4
V posledním kole pak boural i domácí Bortoleto, který dostal na cílové rovince smyk, jeho auto se vzneslo od vozovky a skončilo ve zdi. Po hrozivé kolizi naštěstí Brazilec ohlásil do vysílačky, že je v pořádku.
Před nedělním hlavním závodem tak má Norris v čele šampionátu devítibodový náskok na Piastriho, třetí Verstappen ztrácí 39 bodů.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a skončila 7. prosince v Abú Zabí. Titul získal poprvé v kariéře Brit Lando Norris z McLarenu, jeho stáj ovládla i Pohár konstruktérů.
| Sprint Velké cena Brazílie, závod mistrovství světa vozů F1 v Sao Paulu: | ||||
|---|---|---|---|---|
| Pořadí | Jméno | Nár. / Tým | Čas | Startovní pozice |
| 1. | Norris | Brit. / McLaren | 53:25,928 | 1 |
| 2. | Antonelli | It. / Mercedes | -0,845 | 2 |
| 3. | Russell | Brit. / Mercedes | -2,318 | 4 |
| 4. | Verstappen | Niz. / Red Bull | -4,423 | 6 |
| 5. | Leclerc | Mon. / Ferrari | -16,483 | 8 |
| 6. | Alonso | Šp. / Aston Martin | -18,306 | 5 |
| 7. | Hamilton | Brit. / Ferrari | -18,603 | 11 |
| 8. | Gasly | Fr. / Alpine | -19,366 | 13 |
| 9. | Stroll | Kan. / Aston Martin | -23,933 | 7 |
| 10. | Hadjar | Fr. / Racing Bulls | -29,548 | 9 |
| 11. | Ocon | Fr. / Haas | -31,000 | 18 |
| 12. | Bearman | Brit. / Haas | -31,334 | 15 |
| 13. | Lawson | N. Zél. / Racing Bulls | -38,090 | 17 |
| 14. | Cunoda | Jap. / Red Bull | -38,462 | 19 |
| 15. | Sainz | Šp. / Williams | -38,951 | 20 |
| 16. | Hülkenberg | Něm. / Sauber | -42,349 | 10 |
| 17. | Albon | Thaj. / Williams | -55,456 | 12 |
| DNF | Bortoleto | Br. / Sauber | -1 kolo | 14 |
| DNF | Piastri | Austr. / McLaren | DNF | 3 |
| DNF | Colapinto | Arg. / Alpine | DNF | 16 |
| Průběžné pořadí MS (po 20 z 24 závodů): |
|---|
| 1. Norris 365 |
| 2. Piastri 356 |
| 3. Verstappen 326 |
| 4. Russell 264 |
| 5. Leclerc 214 |
| 6. Hamilton 148 |
| 7. Antonelli 104 |
| 8. Albon 73 |
| 9. Hülkenberg 41 |
| 10. Alonso 40 |
| 11. Hadjar 39 |
| 12. Sainz 38 |
| 13. Bearman 32 |
| 14. Stroll 32 |
| 15. Lawson 30 |
| 16. Ocon 30 |
| 17. Cunoda 28 |
| 18. Gasly 21 |
| 19. Bortoleto 19 |
| Pohár konstruktérů: |
| 1. McLaren 721 |
| 2. Mercedes 368 |
| 3. Ferrari 362 |
| 4. Red Bull 351 |
| 5. Williams 111 |
| 6. Racing Bulls 72 |
| 7. Aston Martin 72 |
| 8. Haas 62 |
| 9. Sauber 60 |
| 10. Alpine 21 |







