Článek
Začátek na Hungaroringu přitom Norrisovi nevyšel. V prvním kole se ze třetího místa na startu propadl pořadím, když ho předjeli George Russell a Fernando Alonso. Britský pilot McLarenu tak musel taktizovat a se svým týmem vsadili na jednu zastávku v boxech. Ta se nakonec ukázala jako vítězná.
„Jsem úplně hotový. Bylo to velmi náročné. Jízda s jedinou zastávkou rozhodně nebyla v plánu od začátku, ale po nevydařeném prvním kole to byla jediná možnost, jak se dostat zpět do boje o vítězství. Vždycky je to risk a mě se to dnes podařilo využít. Na konci to bylo hodně těsné, dal jsem do toho úplně všechno,“ rozebíral v cíli Norris.
Start zum #HungarianGP. Leclerc führt, Norris fällt zurück. #F12025 #F1 #Formel1 pic.twitter.com/G3pe60JS3u
— Christian Nimmervoll (@MST_ChristianN) August 3, 2025
V boji o vedení byli po většinu závodu Leclerc s Piastrim. Oba ale zvolili strategii se dvěma pit stopy.
Leclerc k mechanikům zajel podruhé ve 40. kole a na trať se vrátil za Norrise, který už měl svou jedinou zastávku za sebou. Piastri následoval pilota Ferrari o několik kol později. Na okruh se vrátil na třetí pozici a začala stíhací jízda v podání Australana.
Leclerca překonal v 51. kole a začal se blížit i týmovému kolegovi a zároveň svému největšímu soupeři v boji o titul mistra světa.
Leclerc naopak nadále ztrácel rychlost a zezadu se na něj pomalu začal tlačit také Russell. „Když vám něco říkám, musíte mě poslouchat. Je to strašně frustrující. Ztratili jsme veškerou konkurenceschopnost. Kdybyste dali na mě, nějak bych ty problémy, které jsem měl, vyřešil. Takhle bude zázrak, když dojedeme na pódiu,“ rozohnil se po ztrátě druhé pozice Monačan do týmového rádia.
Jeho slova se naplnila o chvíli později. Leclerc srdnatě bránil pozici, ale pilot Mercedesu měl už několik kol lepší tempo a využil systému DRS. „To bylo na penalizaci. Leclerc do mě zatočil při brždění,“ postěžoval si Russell bezprostředně po předjetí, při němž málem došlo ke kolizi. Leclerc pak za nedovolený manévr vyfasoval trest pěti sekund.
Norris ⚔️ Piastri: How did they not collide?! 😱#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/Wu3LmlcOwP
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
V souboji o prvenství se mezitím schylovalo k dramatické koncovce. Ta skutečně přišla a papájové vozy neměly daleko ke kontaktu. V předposledním kole Piastri zaútočil v nájezdu do první zatáčky, v poslední chvíli probrzdil a dostal napomenutí od svého týmu. „Pamatuj, jak chceme závodit,“ slyšel Australan. Další příležitost už od Norrise nedostal a skončil na druhém místě.
„Tlačil jsem na to, jak jsem jen mohl. Riskoval jsem, snažil se Landa předjet. Na konci závodu si nic nemůžete nechávat do dalšího kola, když se objeví možnost, musíte jí využít, protože už další přijít nemusí. Potřeboval jsem, aby Lando udělal nějakou chybu a ta nepřišla,“ vysvětloval Piastri v cíli.
Max giving us 2024 flashback vibes 😂#HungarianGP #Verstappen #Hamilton #F1 #F1Live pic.twitter.com/2A4jzOHYmA
— BoxBoxBananas (@BoxBoxBananas) August 3, 2025
Po konci závodu vyšetřovali komisaři incident mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem ze 30. kola. Verstappen cítil příležitost na předjetí svého britského soupeře a zaútočil v nájezdu do zatáčky. Pilot Red Bullu ale neměl nárok na volbu stopy a nebýt Hamiltonovy reakce a úhybného manévru mimo trať, došlo by ke kolizi.
Verstappen vyvázl bez trestu, protože měl podle komisařů vůz neustále pod kontrolou a kdyby bylo potřeba, dokázal by projet zatáčku jinou stopou. Hamilton se ale nepokusil na trati udržet a tudíž uvolnil pilotovi Red Bullu cestu.
Jako jediný nedokončil závod Oliver Bearman. Svůj monopost odstavil v padesátém kole v boxech. Chvíli předtím si do vysílačky stěžoval na poškození zadní části monopostu.
Velká cena Maďarska, závod mistrovství světa vozů formule 1 na Hungaroringu: | ||||
---|---|---|---|---|
Pořadí | Jméno | Nár. / Tým | Čas | Startovní pozice |
1. | Norris | Brit. / McLaren | 1:35:21,231 | 3 |
2. | Piastri | Austr. / McLaren | -0,698 | 2 |
3. | Russell | Brit. / Mercedes | -21,916 | 4 |
4. | Leclerc | Mon. / Ferrari | -42,560 | 1 |
5. | Alonso | Šp. / Aston Martin | -59,040 | 5 |
6. | Bortoleto | Br./Sauber | -66,169 | 7 |
7. | Stroll | Kan. / Aston Martin | -68,174 | 6 |
8. | Lawson | N. Zél./Racing Bulls | -69,451 | 9 |
9. | Verstappen | Niz. / Red Bull | -72,645 | 8 |
10. | Antonelli | It. / Mercedes | -1 kolo | 15 |
11. | Hadjar | Fr. / Racing Bulls | -1 kolo | 10 |
12. | Hamilton | Brit. / Ferrari | -1 kolo | 12 |
13. | Hülkenberg | Něm. / Sauber | -1 kolo | 18 |
14. | Sainz | Šp. / Williams | -1 kolo | 13 |
15. | Albon | Thaj. / Williams | -1 kolo | 19 |
16. | Ocon | Fr. / Haas | -1 kolo | 17 |
17. | Cunoda | Jap. / Red Bull | -1 kolo | 20 |
18. | Colapinto | Arg. / Alpine | -1 kolo | 14 |
19. | Gasly | Fr. / Alpine | -1 kolo | 16 |
DNF | Bearman | Brit. / Haas | DNF | 11 |
Průběžné pořadí MS (po 14 z 24 závodů): |
---|
1. Piastri 284 |
2. Norris 275 |
3. Verstappen 187 |
4. Russell 172 |
5. Leclerc 151 |
6. Hamilton 109 |
7. Antonelli 64 |
8. Albon 54 |
9. Hülkenberg 37 |
10. Ocon 27 |
11. Alonso 26 |
12. Stroll 26 |
13. Hadjar 22 |
14. Gasly 20 |
15. Lawson 20 |
16. Sainz 16 |
17. Bortoleto 14 |
18. Cunoda 10 |
19. Bearman 8 |
Pohár konstruktérů: |
1. McLaren 559 |
2. Ferrari 260 |
3. Mercedes 236 |
4. Red Bull 194 |
5. Williams 70 |
6. Aston Martin 52 |
7. Sauber 51 |
8. Racing Bulls 45 |
9. Haas 35 |
10. Alpine 20 |
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.