Článek

Němec Nico Rosberg během tréninku ve Spa-Francorchamps.
Hamilton si nicméně musel na svou chvilku slávy počkat až do odpoledne. Ráno se totiž musel o pouhou desetinu sekundy sklonit před svým stájovým kolegou a lídrem MS Nikem Rosbergem, na nějž v průběžném pořadí šampionátu ztrácí jedenáct bodů. Piloti se na klasickém okruhu ve Spa představili poprvé v turboéře a bylo znát, že ovládání současných monopostů na náročné trati dává zabrat víc než vozy v předchozích letech.
Možné zlepšení naznačilo dopolední umístění jezdců stáje Ferrari. Fernando Alonso byl víceméně tradičně třetí s mankem dvě desetiny, do první pětky se ale dokázal natlačit i Kimi Räikkönen, pro nějž se letošní sezóna zatím nevyvíjí podle představ. Od Rosberga nicméně finského jezdce dělila víc než sekunda. Oba piloti Scuderie odjeli první trénink s drobnými potížemi: Alonso měl menší problém s motorem a Räikkönen si stěžoval na systém ERS. Ani jeden ale nemusel do boxů předčasně. Mezi ně se vklínil Brit Jenson Button s mclarenem
Od koho se čekalo víc, byla stáj Williams. V posledních třech závodech dvakrát druhý Valtteri Bottas ale zajel až desátý čas a Felipe Massa dokonce patnáctý. Mimo hranici desítky skončil také jedenáctý Sebastian Vettel s vozem Red Bull, čtyřnásobný mistr světa ale kvůli technickým potížím absolvoval jen jedenáct kol a polovinu tréninku strávil v garáži.
Chilton se odpoledne vrátil do kokpitu
Na chvostu výsledkové listiny se dopoledne v Belgii objevila dvě nová jména. Ve voze týmu Marussia nahradil Maxe Chiltona Alexander Rossi, který při své premiéře zajel dvacátý čas. Dvaadvacetiletý Američan měl původně odjet místo britského pilota, který s týmem nenacházel společnou řeč nad financemi, celý víkend, Marussia ale po prvním tréninku oznámila, že se Chilton odpoledne vrátí za volant.
V barvách týmu Caterham se představil Andre Lotterer, který ve Spa jede místo Japonce Kamuje Kobajašiho. Trojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans zajel 21. čas a při debutu ve formuli 1 dokázal porazit svého týmového kolegu Marcuse Ericssona.
Williams si polepšil
Odpoledne už Hamilton bezpečně vládl pořadí, na Rosberga dokázal najet šest desetin sekundy. Opět třetí byl Alonso a výrazného zlepšení proti ránu se dočkal čtvrtý Massa. Optimismus ve Williamsu pak navodila šestá příčka Bottase. Räikkönen se naopak musel spokojit až s patnáctou pozicí.
Ranní trable pokračovaly u Vettela, který do druhého tréninku vůbec nezasáhl. Dopolední trable způsobily potíže s elektronikou a vedení týmu se rozhodlo vyměnit na voze německého šampióna motor. Opravu ale do startu odpoledního programu nestihlo.
Druhý trénink musel být dvakrát přerušen: o první nechtěnou pauzu se postaral karambolem Pastor Maldonado s vozem Lotus, o chvíli později pak zůstal stát na trati ze zatím nezjištěných příčin vůz Estebana Gutiérreze z týmu Sauber.
Velká cena Belgie - měřené tréninky | ||
---|---|---|
1. trénink | ||
1. Rosberg (Něm./Mercedes) | 1:51,577 min. | 25 kol |
2. Hamilton (Brit./Mercedes) | +0,097 s | 24 kol |
3. Alonso (Šp./Ferrari) | +0,228 | 16 kol |
4. Button (Brit./McLaren) | +0,827 | 21 kol |
5. Räikkönen (Fin./Ferrari) | +1,241 | 17 kol |
6. Pérez (Mex./Force India) | +1,326 | 24 kol |
7. Magnussen (Dán./McLaren) | +1,345 | 23 kol |
8. Hülkenberg (Něm./Force India) | +1,360 | 22 kol |
9. Ricciardo (Aus./Red Bull) | +1,395 | 19 kol |
10. Bottas (Fin./Williams) | +1,595 | 20 kol |
11. Vettel (Něm./Red Bull) | +1,792 | 11 kol |
12. Kvjat (Rus./Toro Rosso) | +2,017 | 21 kol |
13. Grosjean (Fr./Lotus) | +2,020 | 20 kol |
14. Sutil (Něm./Sauber) | +2,126 | 14 kol |
15. Massa (Braz./Williams) | +2,391 | 20 kol |
16. Vergne (Fr./Toro Rosso) | +2,612 | 20 kol |
17. Van der Garde (Niz./Sauber) | +2,758 | 16 kol |
18. Maldonado (Ven./Lotus) | +3,759 | 21 kol |
19. Bianchi (Fr./Marussia) | +4,205 | 19 kol |
20. Rossi (USA/Marussia) | +5,655 | 20 kol |
21. Lotterer (Něm./Caterham) | +6,309 | 24 kol |
22. Ericsson (Švéd./Caterham) | +6,400 | 24 kol |
2. trénink | ||
1. Hamilton | 1:49,189 min. | 26 kol |
2. Rosberg | +0,604 s | 28 kol |
3. Alonso | +0,741 | 19 kol |
4. Massa | +1,138 | 24 kol |
5. Button | +1,470 | 31 kol |
6. Bottas | +1,488 | 26 kol |
7. Kvjat | +1,536 | 25 kol |
8. Ricciardo | +1,788 | 15 kol |
9. Magnussen | +1,885 | 30 kol |
10. Hülkenberg | +1,888 | 26 kol |
11. Vergne | +2,194 | 25 kol |
12. Sutil | +2,261 | 28 kol |
13. Pérez | +2,384 | 27 kol |
14. Grosjean | +3,007 | 24 kol |
15. Räikkönen | +3,045 | 18 kol |
16. Bianchi | +3,587 | 23 kol |
17. Gutiérrez (Mex./Sauber) | +4,766 | 7 kol |
18. Chilton (Brit./Marussia) | +4,851 | 17 kol |
19. Ericsson | +4,861 | 29 kol |
20. Lotterer | +4,904 | 24 kol |
21. Vettel | bez času | - |
22 Maldonado | bez času | 2 kola |