Článek
Problém obou vozů byl v rozměrech zadních křídel při otevření systému DRS. Mezera totiž podle technického ředitele Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jo Bauera překročila maximální povolený rozměr 85 milimetrů. Ředitelství závodu tak muselo přikročit k diskvalifikaci obou vozů.
„Obě části profilů zadního křídla musí mít mezeru v rozmezí od 9,4 milimetrů do 85 milimetrů. Tato mezera se měří sférickým měřidlem,“ stojí v technických regulích. „Během technické kontroly bylo zjištěno, že zadní křídla nejsou v souladu s předpisy,“ uvedli stevardi po kontrole Williamsů.
„Pro nás je to velké zklamání a nyní vyšetřujeme, jak k této chybě došlo. V žádném případě jsme neusilovali o výkonnostní výhodu. Zadní křídla našimi kontrolami prošla, ale rozhodující je pouze jedno měření a výsledek od FIA plně akceptujeme,“ uvedl šéf stáje James Vowles.
Dvojitá diskvalifikace Williamsu přišla poté, co v minulém závodě v Ázerbájdžánu ze stejných důvodů ředitelství závodu vyloučilo z kvalifikace Estebana Ocona na Haasu. Vowles i tak věří, že jeho piloti mají naděje na body.