Článek
"Hlavně ta jednička vypadá mnohem lépe než moje stará třiatřicítka," culil se při on-line prezentaci z Milton Keynes Verstappen, jemuž číslo jedna připadlo coby úřadujícímu šampionovi. Možnost jezdit s jedničkou využil na rozdíl od předchůdce Lewise Hamiltona, který i jako mistr světa zůstal věrný osobnímu číslu 44.
"Máme teď na autě jedničku, takže půjde o to to číslo obhájit," doplnil týmový šéf Christian Horner, ale upozornil také na změnu pravidel. Vozy nové generace musí vyhovovat novým aerodynamickým předpisům a mají výrazně širší kola než dosud. "Změna reglementu je největší za posledních třicet let. Celý podvozek je jiný. Cílem celé koncepce je, aby auta jezdila víc pohromadě a tím byly možné častější předjížděcí manévry," podotkl Horner.
Introducing the lean, mean, #RB18 🔥 #F1 pic.twitter.com/8RldKjT4cE
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 9, 2022
"Co se auta týká, je tam mnoho neznámých. Chci rychle přijít na to, jak s tím jezdit, a jsem zvědavý, jak se to bude řídit. Ale nepůjde jen tak nasednout a pokračovat jako dosud. Bude to chtít čas, než si zvykneme," řekl Verstappen.
Najdi 10 rozdílů 👀 RB18 vs RB16B pic.twitter.com/g6lOSj32wv
— Pět Světel (@PetSvetel) February 9, 2022
Red Bull jako první představil kompletní vůz, zatímco tým Haas už minulý pátek ukázal svůj monopost pouze prostřednictvím počítačové simulace. V následujících dnech přijdou na řadu prezentace dalších stájí, mistrovský Mercedes ji naplánoval na 18. února. O pět dní později začnou první oficiální testy v Barceloně, šampionát odstartuje 20. března Velkou cenou Bahrajnu.