Hlavní obsah

Sauber není otloukánkem F1 jako loni. Musí se s námi počítat, vzkazuje Hülkenberg

Odrazili se z úplného dna až na pódium. Švýcarská stáj F1 Sauber v minulé sezoně pravidelně uzavírala startovní pole. Tým s výrazně zelenými monoposty skončil poslední se ziskem pouhých čtyř bodů za celý rok. V letošní poslední sezoně před převzetím týmu automobilkou Audi je však Sauber k nepoznání. I díky pódiovému umístění Nica Hülkenberga ze Silverstonu má tým v půlce sezony nejvíc bodů od roku 2012.

Foto: Darko Bandic, ČTK/AP

Nico Hülkenberg se v Silverstonu radoval ze třetího místa.

Článek

Přitom to dlouho vypadalo na pokračování loňské mizérie. Hülkenberg sice hned v úvodní Velké ceně Austrálie dojel sedmý a získal šest bodů, následovala ale šňůra sedmi závodů, v nichž Němec i jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto vyšli naprázdno.

Situace se změnila v Barceloně, kde Hülkenberg dojel pátý. Následovaly další dva bodové příspěvky v Kanadě a Rakousku. Na Red Bull Ringu navíc poprvé v kariéře v F1 bodoval i Bortoleto. Korunu první polovině sezony nasadil 37letý Němec v Silverstonu. Zde dojel Hülkenberg třetí a připsal si první pódiové umístění ve své 239 závodů dlouhé kariéře v F1.

Po dvanácti závodech je švýcarská stáj na šestém místě v Poháru konstruktérů se 41 body, což je pro Sauber nejvíc bodů v půlce sezony od roku 2012. Je ale nutno zmínit, že mezi lety 2019 a 2023 působil tým jako Alfa Romeo a v roce 2022 zaznamenala 51 bodů.

To ale nesnižuje úspěch týmu, který by před sezonou každý bez váhání umístil na samý chvost výsledkových tabulek. Vždyť za poslední čtyři závody nastřádal Sauber víc bodů než Red Bull s mistrem světa Maxem Verstappenem.

Když se po životním úspěchu Hülkenberga v Anglii ptali novináři, kam až může Sauber letos vystoupat, odvětil se smíchem: „Chcete po nás ještě víc?“

Němec si je vědom toho, že mu ke třetímu místu pomohlo štěstí a deštivé počasí, přesto ocenil cestu, kterou jeho tým v posledních měsících ušel.

„Závod v Silverstonu byl značně ovlivněn počasím a jeho proměnlivé podmínky zamíchaly pořadím. Zlepšujeme se ale už od Barcelony, kde jsme nasadili první větší sadu vylepšení,“ připomněl Hülkenberg.

Vylepšení ve Španělsku měla především zlepšit ovladatelnost vozu a jeho jízdu bezprostředně za jiným monopostem, otevřela ale cestu pro další upgrady. V Rakousku i Británii tak tým svůj monopost znovu upravoval. Nasadil nové zadní křídlo, upravenou podlahu i přední křídlo.

„V soubojích ve středu startovního pole jsme si hodně pomohli, teď se vezeme na vlně úspěchů a mám pocit, že se s námi musí počítat. Neočekáváme, že budeme pravidelně bojovat o pódium, náš boj je ve středu tabulky, snaha získat body. Budeme se dál snažit maximalizovat výsledky každého závodu a také celého víkendu, což se nám dosud dařilo,“ pochvaloval si Hülkenberg.

O prodloužení bodové šňůry se bude německý pilot spolu s Bortoletem snažit i v následující Velké ceně Belgie ve Spa. Závodní víkend začne v pátek 25. června a jeho součástí bude zkrácený sprintový závod.

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.