Článek
McLaren začal pásku využívat po dubnové Velké ceně Bahrajnu, kde Norris o pár centimetrů přejel startovní čáru a vyfasoval za to penalizaci pěti vteřin. Kvůli tomu, že je z monopostů kvůli aerodynamice omezený výhled, si lepil značky na boxovou zídku coby referenční bod, kde ideálně zastavit. Je potřeba říct, že jednotlivé startovní „chlívky“ mají ještě výraznou žlutou čáru, která slouží právě k lepší orientaci.
„Chvíli jsem to používal, ale teď už je to jen záloha,“ přiznal Norris.
Podle něj Red Bull zkoušel pásku strhnout už několikrát. Stalo se tak na začátku září v Monze, což byl pro McLaren podnět, aby značku lépe zabezpečil. A taky, aby si s konkurentem pohrál. O měsíc později na okruhu v Singapuru totiž pod strženou páskou našel Red Bull vzkaz: „Příště více štěstí.“
A v texaském Austinu zřejmě sklapla past. Páska byla daná na reklamě a přímo na okraji písmena S, tudíž Norris mohl mít za referenční bod ono samotné písmeno.
„Měli jsme to tam jenom pro jistotu, takže bylo náramně zábavné, že za to dostali pokutu, přitom jsem tu pásku ani nepotřeboval. Pokusili se ji strhnout, ale úmyslně jsme pásku připravili tak, aby se strhnout nedala. Tyhle vedlejší mise jsou pro ně asi zábava, ale my jsme se smáli naposledy,“ přiznal Norris, který v šampionátu ztrácí 14 bodů na svého týmového kolegu.
Red Bull were fined €50,000 in Austin because one of their mechanics re-entered the track during the formation lap to try and remove Lando Norris' reference tape for his grid spot 👀 pic.twitter.com/yAfATjOUzD
— Autosport (@autosport) October 20, 2025
Teď v Mexiku, kam se ansámbl F1 přesunul k dalšímu závodu, samozřejmě na téma pásky odpovídal i Max Verstappen. Ten řekl, že žádné pomůcky na startu nepotřebuje. „Na roštu je přeci žlutá čára, ne? Podíváte se na ni a podle ní zastavíte. Pokuta ale nesouvisela s páskou, byla za to, že nesmíte zdržovat startovní proceduru, když se zavře brána na rošt.“
V tom má Verstappen fakticky pravdu, protože nalepování či strhávání pásky není nic zakázaného. Nicméně už zapomněl dodat, co člena stáje Red Bull vedlo k tomu, aby se i po zavření brány navzdory varování komisařů vrátil na startovní rošt.









