Článek
Verstappen startoval z prvního místa, ale nevydařil se mu nájezd do první zatáčky. Pár sekund po zahájení závodu se tak dostal pod tlak druhého Norrise. Brit zaútočil, ale Verstappen se nedal a vytlačil Norrise z trati. Pilot McLarenu se propadl na šesté místo a stěžoval si do vysílačky.
„On mě vytlačil. Co jsem měl asi dělat? Najet do zdi? Byl jsem na jeho úrovni.“ Situace byla sportovními komisaři vyhodnocena jako závodní incident a Verstappen tak vyvázl bez trestu.
Na první příčky se ale postupně propracovali oba piloti McLarenu. Ve 14. kole se do čela dostal Piastri a o několik kol později předjel Verstappena i Norris. Tyto dva monoposty už své pořadí nezměnily až do konce závodu.
„Jsem šťastný, že jsem po smůle ve sprintu vyhrál Velkou cenu. Naše auto bylo dnes neuvěřitelné. Měl jsem skvělé tempo a postupně se dostával před soupeře. Z jízdy před zastávkou v boxech jsem měl dobrý pocit, ale na tvrdé směsi gum jsem se trochu trápil. Pořád se máme co učit, ale obecně předvádí celý tým úžasnou práci,“ radoval se v cíli Piastri.
Svou stáj chválil i druhý Norris. „Musím poděkovat celému týmu za jeho práci. Závod se nám s Oscarem vydařil skvěle. Max, jak už je jeho zvykem, srdnatě bojoval o umístění. Já jsem se kvůli tomu propadl až na šesté místo. Pak už se ale závod vyvíjel dobře.“
Třetí skončil George Russell z Mercedesu, který se před Verstappena dostal po zastávce v boxech, když byl aktivován virtuální safety car.
„Jsem šťastný za třetí místo. Celý víkend se mi nedařilo podle představ, a tak jsem za pódium vděčný. McLaren jel dnes vlastní závod a oběma jeho jezdcům gratuluji. I když mi na konci dýchal na záda Verstappen, byl jsem klidný a věděl, že když neudělám chybu, pozici udržím,“ hodnotil Russell.
Virtuální safety car byl aktivován hned třikrát. Poprvé ve druhém kole, kdy své auto odstavil Jack Doohan. Hned v první zatáčce došlo ke kontaktu mezi ním a Lawsonem, po němž Doohan utrpěl poškození pneumatiky a ze závodu odstoupil. Lawson se propadl na poslední místo.
Así fue el accidente de Jack Doohan y Liam Lawson. pic.twitter.com/xS1N6kNCLx
— F1 info (@F1_info_arg) May 4, 2025
„Přímo mě trefil. Fakt nevím, co ten Alpine dělal,“ postěžoval si po kontaktu Lawson do vysílačky. Situace byla vyhodnocena jako závodní incident a nebyl tak udělen žádný trest.
Samotný Lawson ze závodu ve 38. kole také odstoupil. Po kolizi se v závodě trápil a ztrácel téměř půl minuty na předposledního jezdce.
Ze závodu odstoupili i Oliver Bearman a Gabriel Bortoleto. Oběma pilotům vypověděla službu pohonná jednotka a své monoposty museli odstavit. Nedojeli ani do boxů, a právě proto došlo k vyhlášení virtuálního safety caru.
K zajímavé situaci došlo mezi oběma piloty Ferrari. Po zastávce v boxech si Hamilton opakovaně stěžoval do vysílačky, že je rychlejší než jeho týmový kolega Charles Leclerc a měl by dostat možnost ho předjet.
„To chcete, abych takhle dojel celý závod? Jen si za ním ničím gumy. Není to dobrá týmová práce, to je jediné, co vám říkám,“ stěžoval si Hamilton do vysílačky.
Italská stáj zasáhla a nakázala Leclercovi, aby Brita pustil před sebe. Situace se ale rázem obrátila, Hamilton nedokázal stahovat náskok šestého Antonelliho a stěžovat si začínal Leclerc. Stáj k nelibosti Hamiltona čtyři kola před koncem opět vyměnila pořadí svých jezdců. Následně dostal Brit do vysílačky zprávu, že dotírající Carlos Sainz z Williamsu je jen 1,4 sekundy za ním, na což Brit zareagoval jízlivě.„Mám ho pustit taky?“ zeptal se.
Sainz divebombing from fucking Orlando and expects Hamilton to move over???????? Piss off man, this egotistical driver, so glad you left Ferrari honestly. pic.twitter.com/N959DAzAca
— JRDN⁴⁴ 🏴✝️ (@jrdn44_) May 4, 2025
Mezi těmito piloty došlo v posledním kole ke kontaktu, když se Sainz pokusil Hamiltona předjet. Nic zásadního se ale nestalo a oba piloti dokončili závod ve stejném pořadí. Závodní komisaři incident prověřili a rozhodli se dodatečně netrestat.
Formule 1 2025
Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.
Velká cena Miami, závod mistrovství světa vozů formule 1: |
---|
1. Piastri (Austr./McLaren) |
2. Norris (Brit./McLaren) -4,630 |
3. Russell (Brit./Mercedes) - 37,644 |
4. Verstappen (Niz./Red Bull) -39,956 |
5. Albon (Thaj./Williams) -48,067 |
6. Antonelli (It./Mercedes) -55,502 |
7. Leclerc (Mon./Ferrari) -57,036 |
8. Hamilton (Brit./Ferrari) -1:00,186 |
9. Sainz (Šp./Williams) -1:00,577 |
10. Cunoda (Jap./Red Bull) -1:14,434 |
11. Hadjar (Fr./Racing Bulls) - 1:14,602 |
12. Ocon (Fr./Haas) -1:22,006 |
13. Gasly (Fr./Alpine) -1:30,445 |
14. Hülkenberg (Něm./Sauber) -1 kolo |
15. Alonso (Šp./Aston Martin) -1 kolo |
16. Stroll (Kan./Aston Martin) -1 kolo |
Lawson (N.Zél./Racing Bulls) DNF |
Bortoleto (Bra./Sauber) DNF |
Bearman (Brit./Haas) DNF |
Doohan (Austr./Alpine) DNF |
Průběžné pořadí MS (po 6 z 24 závodů): |
---|
1. Piastri 131 |
2. Norris 115 |
3. Verstappen 99 |
4. Russell 93 |
5. Leclerc 53 |
6. Antonelli 48 |
7. Hamilton 41 |
8. Albon 30 |
9. Ocon 14 |
10. Stroll 14 |
11. Cunoda 9 |
12. Gasly 7 |
13. Sainz 7 |
14. Hülkenberg 6 |
15. Bearman 6 |
16. Hadjar 5 |
Pohár konstruktérů: |
1. McLaren 246 |
2. Mercedes 141 |
3. Red Bull 105 |
4. Ferrari 94 |
5. Williams 37 |
6. Haas 20 |
7. Aston Martin 14 |
8. Racing Bulls 8 |
9. Alpine 7 |
10. Sauber 6 |