Hlavní obsah

Matějovský si vyjel náruč pohárů a bonbónek na konec

Karel FeltPrávo

Celou náruč pohárů získal v končící sezóně automobilový jezdec Michal Matějovský (26). Na domácích okruzích startoval s vozy Audi A4 DTM ve sprintu Divize 4 na 3500 ccm v barvách Bohemia Racing Teamu a se Seatem Leon 2.0 TDi ve vytrvalostních závodech Divize 4 do 2000 ccm za Seat Sport Slovakia. Poháry sbíral v jednotlivých závodech, včetně těch za první místo, ale také celkově.

Foto: Karel Hrnčíř

Michal Matějovský si vyzkoušel speciál Praga R4S.

Článek

Stříbro a bronz

Nakonec se stal vicemistrem republiky ve sprintech za Mercedesem Tomáše Kostky a třetí byl v celkovém hodnocení domácího okruhového mistrovství v Divizi 4, které rovněž vyhrál Kostka. Ve vytrvalostních závodech skončili společně s Vlado Hybáčkem se Seatem sedmí, když vzhledem ke zranění slovenského pilota nejeli poslední tři závody.

Sezónu zakončil Matějovský v brněnském šestihodinovém Epilogu druhým místem, když Seat řídil v závěru závodu. Před ním v něm seděli Petr Fulín, Matej Homola a Patrik Nemec.

Se Seatem Leon v této sezóně skončil ve vytrvalostním Epilogu druhý.foto: Karel Hrnčíř

„Bylo to příjemné zakončení sezóny a chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu auta a práci při závodech,“ ohlédl se za posledním závodem Michal Matějovský, který při některých podnicích zvládal během pár desítek minut přesednout ze Seatu do silného Audi. „Naučil jsem se zvládat to rychle, bleskově si vyhodnotit v hlavě, co které auto potřebuje,“ říkal s úsměvem.

Audi už umí krotit

Na začátku sezóny byly obavy ze silného Audi A4 DTM. „Hodně mi v začátcích pomohl Tomáš Kostka, který má se silnými vozy velké zkušenosti. Nakonec jsem v závodech jezdil druhý za ním a poslední sprinty jsem vyhrál, to už ale Tomáš nejel. Při srovnání prvního závodu tady v Brně na jaře a posledního, jsem si uvědomil, jak už pro mě silné Audi nepředstavuje nevyzpytatelného soupeře. Najednou přesně vím, co od něj čekat, jak se k němu chovat, aby dělalo přesně to, co chci. Když k tomu připočtu super atmosféru v týmu BRT a všechny postřehy, které jsem nasbíral, byla to určitě skvělá sezóna,“ glosoval úspěšnou sezónu Michal Matějovský.

S Audi A4 DTM vybojoval Michal Matějovský ve sprintech stříbro.foto: Karel Hrnčíř

Spokojený byl i jeho velmi náročný otec, bývalý evropský šampión v závodech kamiónů, ale také zkušený jezdec z okruhů i kopců Stanislav Matějovský, který letos oslavil padesátiny...

„Sezóna přesně splnila cíl a Michal se s autem dobře sžil. Profesionální prostředí týmu oslovilo i naše partnery, kteří za námi na závody jezdili a chci v téhle chvíli všem poděkovat. Pevně doufám, že naše spolupráce bude pokračovat i v budoucnosti,“ řekl Stanislav Matějovský.

Michal Matějovský se věnuje i charitě a dětem. V průběhu závodního víkendu prováděl společně s manažerem týmu BRT Petrem Najmanem po brněnském Masarykově okruhu děti z dětského domova DAGMAR z Brna-Žabovřesk. Ty nejvíc zajímaly boxy stáje BRT. Jejich průvodci v pohodě zvládli odpovídat i na nejzvýdavější dotazy.

Vyzkoušel si speciál Praga R4S

Na závěr sezóny se Michal Matějovský na okruhu Slovakiaring svezl několik kol a otestoval okruhový speciál Praga R4S. „Paráda! Byla to zajímavá zkušenost a příjemné svezení. Velmi rád bych si v budoucnu s pragovkou ještě zajezdil,“ přál si po prvních zkušenostech s tímto vozem Michal.

Tým pod vedením Dušana Malého pracoval zejména na nastavení jeho řazení. Vůz, při jehož vývoji spolupracovala Praga-Export s Race4Slovakia, je vybaven osmiválcovým motorem vlastní konstrukce o objemu 3 litry a disponuje výkonem 530 koní. Speciál Praga R4 se letos objevila v závodech seriálu GT a startoval i na známém okruhu v belgickém Spa Frankorchamps. První sezóna byla především o získávání zkušeností, ale v několika závodech si vedl víc než slibně.

Reklama